Some elements on this page did not load. Refresh your site & try again.

VARGA DOMOKOS GYÖRGY művei itt és a wikin

Korrekt módon járt el a Párizsi Magyar Intézet

Abba most tényleg ne menjünk bele, hogy a szocialista-liberális kormányok alatt nem a kormányt, hanem az ellenzéket – a Fideszt – ellenőrizték és kritizálták, de azt a ballib sajtótermékek esetében is leszögezhetjük, hogy kormánykritikusnak lenni nem azt jelenti, hogy a Fidesz leváltását követeljük vezércikkekben, publicisztikákban, és minden, de tényleg minden újabb intézkedésről ab start azt írjuk, hogy dilettáns, a legsötétebb vészkorszakot idézi, csődbe viszi Magyarországot, és hogy egy újabb szög a demokrácia koporsójába.

 

Ez nem kormánykritikus újságírás, hanem szélsőségesen szubjektív ellenzéki propaganda.

 

De vissza a Spiró-darabra!
Amit nemhogy nem tiltottak be, hanem egyenesen a Publishing Hungary programban, állami támogatásból akartak bemutatni Párizsban. Az intézet igazgatója azt írta, a Párizsi Magyar Intézet fontos és értékes műnek tartja Spiró György Csirkefej című művét, és hogy a három hónapos próbafolyamat során a diktatúrát és elnyomást emlegető rendező, Gerzsenyi Bea minden szakmai kívánságát teljesítették.

 

Emellett térítésmentes szállást is biztosítottak neki. Így nem tiltotta be a Fidesz Spiró-darabját, és így nem lehetetleníti el az ellenzéki művészeket. Gerzsenyi egyébként a rendezésben szabad kezet kapott, senki nem szólt bele, milyen aktuálpolitikai utalásokkal rakja tele Spiró darabját.

A rendező alkotását, és nem Spiró darabját azután vetette le az igazgató, miután kiderült, hogy a művésznő hivatalos meghívónak álcázva olyan leveleket küldött szét, amikben párhuzamot vont Spiró 1986-os darabja, a kommunizmus időszaka, valamint a mai Magyarország és Orbán Viktor képzelt totalitárius rendszere között.

 

Gerzsenyi szerint a Csirkefej ugyan a nyolcvanas években íródott a kommunista rezsim bukása előtt, de megint aktuális, merthogy rávilágít a mai Magyarország szomorúságára, sötétségére, abszurditására. Gerzsenyi azt is írta, hogy karaktergyilkosságok áldozatai és számkivetettek az ellenzéki művészek, valamint hogy a butaság államval­lássá alakult. Mondjuk úgy, hogy a rendezőnő egy finoman szólva sem túl sikeres időszakában kapott munkát, lehetőséget és szabad kezet a Párizsi Magyar Intézettől.

 

Tehát nem kirekesztették, karaktergyilkolták, hanem munkát és feladatot bízott rá a magyar kormány egyik alkalmazottja, ha úgy tetszik a magyar állam. Gerzsenyi, a nagy forradalmár, a hős ellenálló, az Orbánisztán ellen harcoló, bátor partizán meg előbb eltette az elnyomó hatalom pénzét, majd egy ilyen levéllel hálálta meg a gesztust és a munkát.

Legyen ez tanulság minden békejobbot nyújtó, a balliberális művészeknek gesztusokat gyakorló intézményvezetőnek. Így hálálkodik egy tipikus ballib diktatúrázó. Mucsaizik, diktatúráz, a saját elnyomásáról hazudozik, ostobázza a Fideszre szavazó magyarokat, közben meg tartja a markát.
Persze mi nem vagyunk olyanok, mint ők.

 

Mi nem fogjuk kirekeszteni őket. Közben a kormány a szájuk elé tartja a kezét, hogy tudják, hova is kell harapniuk, miután megírták a számlát.

 

Tovább a cikkhez

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

MOGY-embléma_kicsi.png
Blogos rovatok

Levelezés, kapcsolat: 

 

VERZÁR ÉVA  vosa@t-online.hu