Some elements on this page did not load. Refresh your site & try again.

VARGA DOMOKOS GYÖRGY művei itt és a wikin

UTAZÁS UJHELYI ISTVÁN MÉLYÉRE

2019/08/21

Van ugye ez a roppant szórakoztató reklám ügy. Magam nem vagyok érintett, nem láttam a plakátokat és nem iszom a jeles cég által forgalmazott cukros vizet sem, mert bár igen sokféle van belőle, de egyik sem bor. Ami elgondolkodtató, az a közélet haladó szereplőinek reakciója, mert ez nagy magyarázóerővel bír.

 

Nem tudom, hogy mi sarkallta a céget ilyen plakátkampány meghirdetésére. Őszintén szólva, nem is értem a dolgot, mert én úgy tudtam, hogy az efféle – bizonyára költséges – marketingfogások az eladásokat és ezzel párhuzamosan a profitot, vannak hivatva növelni. Bevallom, nem tudom mennyi buzi jár a budapesti metróban és aluljárókban, de ha annyi, hogy megéri egy ilyen reklámhadjárat, akkor a helyzet sokkal rosszabb, mint gondoltam. Mindenesetre, mivel úgy tudom, a neves vállalat a világ legnagyobb dühítőital gyártója – egyben a legnagyobb műanyagszennyező is a Földön – meglepne, ha a budapesti buzik fogyasztása mérhető változást okozna a termelésben. 

 

Miután, mint mondtam, annyira nem hozott ki a dolog a sodromból, csak néhány hír került a szemem elé, így én csak ezekkel foglalkozom. 

 

Az, hogy az affér kapcsán Alföldi Róbert író, festő, rendező, színész, hadvezér és ivarművész, személyes érintettség okán, vödörszámra vedeli a nedűt, nem lepett meg engem, és gondolom mást sem. Most jött vissza a festői Ecuadorból, és kell az újra beilleszkedés a legfontosabb honi ügyekbe. Meg aztán az ősszel bizonyosan lesznek új premierek, előadások és az ezzel kapcsolatos bevételek is, így a művész úr ilyenkor leküzdhetetlen késztetést szokott érezni, hogy állást foglaljon fontos ügyekben, és ezáltal a címlapra kerüljön. Amúgy, megítélésem szerint, ha Alföldi fele akkora művész lenne, mint amekkora PR-os, akkor ő lehetne napjaink Jászai Marija. 

Cseh doktornőre sem vesztegetnék sok szót, lévén, az ő fejében olyan sötétség honol, hogy holmi üdítő és azzal kapcsolatos ivari zavarok azon már rontani nem tudnak. És különben is. Engem mélységes elégedettséggel, mi több, eksztatikus örömmel tölt el az ő politikusi pályája. Ez ugyanis – remélhetőleg – kizárja, hogy orvosként kárt tudjon tenni bárkiben. 

 

VAN AZONBAN EGY SZEMÉLY, AKINEK REAKCIÓJÁN TÁN ÉRDEMES ELGONDOLKODNI.

Ez pedig Ujhelyi képviselő úr. Ő ugyanis „Érti, aki érti” felirattal fotográfiát tett közzé, melyen a nagy államférfi határozott – és szőrös – állát egy üveg „zéró cukor” feliratú üdítőn nyugtatja, miközben pajkos mosollyal néz a kamerába. Hát, őszintén szólva, én az vagyok, aki nem értem. Mit akar a tudtunkra adni?

 

Mivel értetlenségem kíváncsisággal párosul, megpróbálom megérteni a dolgot alább.

 

1. Coming out

Ez esetben Ujhelyi azt kívánja a tudtunkra adni, hogy az elmúlt nehéz idők és a fergeteges választási győzelem (zéró cukor – zéró támogatottság) felmelegítette őt. Ez esetben viszont rossz helyre tette a palackot.

 

 2. (...)

Tovább a cikkhez

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

MOGY-embléma_kicsi.png
Blogos rovatok

Levelezés, kapcsolat: 

 

VERZÁR ÉVA  vosa@t-online.hu