Some elements on this page did not load. Refresh your site & try again.

VARGA DOMOKOS GYÖRGY művei itt és a wikin

“Szexi” oktatásért sztrájkoló diákok

Könyörgöm, csak egy olyan videót ide nekünk, amiben a sztrájkoló, avagy sztrájkolni készülő, netán sztrájkot szervező diákok nyilatkozó csoportjából csupán egyetlen személy el tud mondani egy értelmes összetett mondatot! Persze ha a magyar oktatásügy szerintük silány állapotát saját példájukkal szeretnék alátámasztani, akkor ez esetben minden rendben van.

 

A magyar oktatásügy (ellenzéki retorikával oktatásegészségügymészároslőrinc-o1g) állapotáról sokan sokféle vitát folytattak a rendszerváltás óta. Annak megreformálása, majd a megreformált forma deformálása, s újbóli reformálása bizony rengeteg oktatásügyi szakpolitikusnak adott munkát széles e hazában. Bele is tört sokaknak a bicskája abba az úgy tűnik, szüszifoszi munkába, melynek során az egységesített tantervet próbálták úgy kialakítani, hogy az egyes fanyalgók szája íze szerint is benne foglaltassanak a helyi igényű kívánalmak.

 

Mindeközben a diákság sorsa sem volt éppen irigylésre méltó, hiszen olyan új kihívásoknak kellett megfelelniük, mint középiskolai szinten a 4G, majd az 5G előhozta tárhelykapacitás-igény az okostelefonokon, egyetemi szinten pedig a mindennek és mindenkinek megfelelő politikai korrektség. Utóbbinál például az LMBTQ-val való szolidaritást, a migráció támogatását és az antiszemitizmus terjedésének megakadályozását kellett összhangba hozniuk a migrációt és az LMBTQ-t nyíltan ellenző zsidó kisebbség, valamint az LMBTQ és a zsidó kisebbség térnyerését nyíltan ellenző migránsok igényeivel.

 

Miután a fenti dolgok olyan káoszhoz vezettek, aminek következtében minden valamire való Schrödinger-macska a saját ereit nyiszálta darabokra Occam borotvájával a maga dobozában, a diákok – az oktatók többségének jóváhagyásával, vagy egyenesen irányításával – arra jutottak, hogy itt már csak a nyílt színi konfrontáció, a tüntetéssorozat, a tudatosan felvállalt szembehelyezkedés hozhat eredményt.

 

Feltéve, de nem megengedve, hogy a honi oktatás a nem megfelelő volta, a túlságosan erős kívánalomrendszere, valamint a túlságosan egységesített és/vagy túlontúl szerteágazó követelményszintje okán depresszív, túlterhelt, csekély tudású fiatalokat nevel ki, következtetésképpen a diáktüntetések vezetői is depresszív, túlterhelt, csekély tudású fiatalok. Nos, retorika terén mindenképp, ugyanis a saját maguk által megfogalmazott s papírra írt sorokat sem képesek felolvasni, vagy az írások tartalmát szóban vázlatosan előadni.

 

(...)

 

Elkeserítő tény, de tény: a magyar közép- és felsőoktatási intézmények többségében azt a fiatalt, aki nyíltan vállalja kormánypárti szimpátiáját, hatalmas mértékű negatív diszkrimináció éri. Hogy ez kormánypártiként nekem enyhén szólva nem tetszik, az nem meglepő. Ám ugyanannyira visszásnak tartanám, ha egy fiatalt a saját középiskolájában vagy egyetemén azért vegzálnának, mert ellenzéki nézeteket vall. Az viszont sajnos kétségtelen, hogy iskoláink jó része mára olyan liberális átnevelő táborrá vált, ahol a másként gondolkodást kifejezetten büntetik. S ez bizony nem okozat, hanem ok.

 

() VBT ()

Kiemelt kép: nlc.hu (Akik a fotó tartalmát nem tudnák, vagy nem akarnák értelmezni, azok kedvéért rövid képismertető következik. A diáktüntetés felnőttjei kiskorú gyerekeikkel vállukon a szabad oktatást propagálják, mert az „szexi”. Ha ez nem politikai pedofília, akkor nem tudom, hogy mi nevezhető annak…).

Tovább a cikkhez

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share on Facebook
Share on Twitter
Please reload

MOGY-embléma_kicsi.png
Blogos rovatok

Levelezés, kapcsolat: 

 

VERZÁR ÉVA  vosa@t-online.hu