Megkövetem a magyarokat Donald Tusk sértő szavaiért. Európai, de már nem lengyel...
(...) Csakhogy bekövetkezett a lengyel kormánygép katasztrófája (2010. április 10-én), fedélzetén a Lengyel Köztársaság elnökével, Lech Kaczyńskival és 95 más kiváló személyiséggel. Nemzeti gyász nehezedett az országra.
Ekkor váltak szét a lengyel nemzet és Tusk útjai. A katasztrófa kiderítése céljából megindított nyomozást az orosz állam kezébe adták. Tusk és kormánya úgy viselkedett, mint a Népi Demokratikus Lengyelország kommunista lakájai az előző korszakban. A 2011 januárjából származó orosz jelentést az orosz fél szándékosan meghamisította, és úgy ferdítette el, hogy az a lengyelek, a lengyel pilóták felelősségét bizonyítsa. A lengyel jelentés (Jerzy Miller miniszter neve alatt) tulajdonképpen az orosz másolata lett. Ezért már korábban (2010 júniusában) megalakult Antoni Macierewicz miniszter vezetésével egy független parlamenti bizottság, amely vizsgálni kezdte a katasztrófa igazi – a világ elől addig elrejtett – okait.
Ezt a nyomozást a repülőgép roncsa és a négy feketedoboz szalagjai nélkül kellett folytatni, pedig ezek tartalmazták a repülés utolsó perceinek, másodperceinek történéseit. Ezeket a bizonyítékokat azonban jogtalanul visszatartotta Putyin Oroszországa, jóllehet azok Lengyelország tulajdonát képezték. Lengyelország csak a szalagok manipulált másolatait kapta meg.
Az eredeti bizonyítékok a katasztrófa egy másfajta változatát tárhatták volna fel: a repülőgépen történt robbanást, tehát merényletet, esetleg ezt a gyanút egyértelműen kizárták volna. Tusk és az akkori kormány tagjai nem követelték ezeket az alapvető bizonyítékokat, és azt sem, hogy teljes mélységében részt vegyenek a nyomozásban – marionettbábuk voltak az oroszok kezében.
Közben egyre több dolog utalt arra, hogy nem közönséges katasztrófa történt. Kiderült, hogy a repülőgépet rosszul informálta az orosz irányítótorony, és nem vezették a gépet a leszállópályára, továbbá nem a fenyők és nem is az alacsony repülés volt az oka az állítólagos fával történt ütközésnek, hanem valószínűleg a bal szárnyban történt robbanás, és a szárny leszakadása, a második robbanás pedig abban a szalonrészben történt, ahol az államelnök tartózkodott.
A repülőgép ezért szóródott szét részeire sokkal nagyobb sugárban, mint a közönséges földre zuhanáskor történt volna. A repülőgép lemezroncsai nem befelé hajoltak, hanem kifelé, ott pedig, ahol a szalonrész volt, óriási lyuk tátong a gép törzsén. A holttestek darabokra szakadtak, nehéz volt az azonosításuk. A példákat tovább lehetne sorolni.
Ezért Tuskra, akitől a nyomozás lefolytatásának módja függött, ettől kezdve Lengyelországban mint a haza érdekeinek árulójára tekintenek, s ha nincs a diplomáciai funkciója, amellyel megbízták a liberális Európai Unióban, valószínűleg felelnie kellene hazaárulásért.
(...)
Donald Tusk tehát európai, de már nem lengyel.
Kapcsolódó cikkünk: Újabb hír, még egy iksz. Tisztelt Olvasó!