top of page

Czigány Edit: Vimánák és űrvárosok a levegőben (Indiai mitológia)









A Rigvédának nevezett, ősi indiai legendagyűjtemény is repülő szerkezetekről számol be. A háromszögletű, vimánáknak nevezett repülőkhöz három emberre volt szükség. Három behúzható kereke volt, amelyek, ha a földön haladt, akkor nyomot hagytak maguk után. A háromfős kezelőszemélyzeten kívül még öt másik embert vihettek magukkal.

A repülők építéséhez felhasználhattak aranyat, ezüstöt és vasat. Az üzemanyaguk ma már azonosíthatatlan, annyi biztos, hogy folyékony volt, és „aranylott, mint a méz”.

Külön tartályokban tárolták az üzemanyagot, és beszámolnak egy tengeri mentőakcióról is, amelyben a vimána leszállt a tengerre és a hátralévő utat már úszva tette meg. Elég nagy zajt csaptak. Később többszáz személyes vimánát is építettek, amelyekre a király vagy a hadvezér udvartartása, valamennyi háremhölgye is felfért.

Az első ismert nevű repülőgép-építő indiai testvérpár Pranadhara és Pajyadhara voltak. Az ő gépük 3200 kilométert tudott megtenni leszállás nélkül. Az építéstechnológiát egy Maja nevű démon szolgáltatta, aki az „istenek ellensége” volt.

A mitológia szerint más bolygóról származott, és az ő és az istenek harcáról, az idegen civilizációk hatalmi övezetének kiterjesztéséről szólt a történet.

Az istenek nem voltak láthatatlanok, de képesek voltak időlegesen láthatatlanná tenni magukat. Hosszabb életűek voltak, mint az emberek, de ők is meghaltak.

Az istenek sötétkék bőrűek voltak, nem izzadtak és nem pislogtak.

A Rámájána főhőse egy indiai fejedelem, Ráma, akinek feleségére, Szítára szemet vetett a démonok királya, Rávana. El is rabolta, és repülőgépén elvitte magával Ceylon szigetére, a hatalmi központba. A vimána sebességét is rekonstruálták, a légi jármű sebessége 320 km/óra volt.

A vimána nagy utasfülkékkel rendelkezett, amelyek gazdagon voltak díszítve, ablakaikat igazgyöngyök borították. Indra isten tanácsára elhatározták, hogy segítenek Rámának visszaszerezni feleségét. Indra személyesen küldte el Rámáért légi kocsiját, pilótával együtt. Ráma azon lepődött meg, hogy ugyan neki is voltak repülőgépei, de az isteni jármű nem okozott zajt, és a jármű kerekei nem érintették a talajt.

Az istenek célja teljesült, az istenektől kapott fegyverekkel Ráma megölte a démonok királyát, és kiszabadította feleségét.

Az istenek égi palotákban (űrállomásokon, vagy lakótelepeken) éltek. Ráma barátja, Ardzsuna is ilyen városokat ír le, amelyek szabadon lebegnek a világűrben, minden kényelemmel, élelemmel, vízzel, fegyverekkel bőségesen ellátva.

Ardzsuna kérdésére, hogy miért és honnan jöttek, az egyik isten azt felelte, hogy a világűr egy távoli pontjáról jöttek, hogy tanulmányozzák az embereket.

Felmerül, hogy miért veszett el ez a tudás egy ideig? Több oka van. Az indiai kasztrendszer korlátozta a tudást. Továbbá ahhoz, hogy valaki pilóta lehessen, a vimanák mind a 32 fajtáját ismernie kellett. Óvatosságra intett, hogy ezeket a gépeket az istenek ellen is használni lehetett, az istenek is megtiltották a tudás terjesztését, mert az istenek atomfegyvereket is bevethettek. Ezért kellett korlátozni ezt a csodálatos tudást a köznép előtt.

De ha ennyi nép és birodalom hagyományában ilyen részletességgel le vannak írva, akkor nem vonhatjuk kétségbe az ókor technikai fejlettségét és bölcs tudását.



188 megtekintés
legte Tanka.jpg

VARGA DOMOKOS GYÖRGY művei itt és a wikin

dombi 2023.jpg
vukics boritora.jpg
acta 202305.png
gyimothy.png
dio.jpg
KIEMELT CIKKEK
MOGY2023.jpg
bottom of page