top of page
szilajcsiko

A „15 perces város” és a következő lezárásra való felkészülés (Doug Casey jegyzete)




Eredeti cikk:

Schiller Mária küldeménye



International Man: A "15 perces város" egy Észak-Amerikában és Európában gyorsan terjedő várostervezési koncepció. Céljuk, hogy minden – ahol az emberek dolgoznak, vásárolnak, oktatásban részesülnek, egészségügyi ellátásban és szabadidős tevékenységekben részesülnek – mindössze 15 perc alatt elérhető legyen. Az ötlet lényege, hogy a bürokraták korlátozzák – és végül meg is tiltják – az autóhasználatot, mert minden gyalog vagy kerékpárral elérhető távolságban van. A szénhidrogének fokozatos kivonása általában, és különösen a belső égésű motorral rendelkező autók kivonása a szén-dioxid-hisztérikusok elsődleges célja. A kritikusok azzal is érvelnek, hogy a 15 perces városok végül lehetővé teszik majd az emberek életének teljes felügyeletét és ellenőrzését, mivel a kormányok elkerülhetetlenül egy ESG szociális hitelrendszerrel és központi banki digitális valutákkal fogják párosítani őket. Mi a véleménye a 15 perces város koncepcióról?


Doug Casey: Ez egy új szintre emelt társadalmi mérnöki munka, amely megpróbálja megreformálni az emberek viselkedését és életvitelét. Valójában ez egy olyan társadalmi mérnöki tevékenység, amely a polgári mérnöki tevékenység formájában fejeződik ki, olyan házakba, környezetbe és helyekre helyezve az embereket, amelyeket az elit – értsd: az élősködők – előnyben részesít. Olyan, mintha az egész emberiség szerepet vállalna a Jim Carrey-filmben, a Truman Show-ban. De ez túlságosan is jóindulatú. Ahogyan megpróbálják megreformálni a városokat, és arra kényszeríteni az embereket, hogy bizonyos területeken maradjanak a helyükön, az inkább hasonlít a panoptikumra, ami egyfajta börtön volt, ahol minden embert bármikor könnyen megfigyelhettek az őrök. Persze az, hogy mindenkit az otthonától számított 15 perces körzetben tartanak, kényelmesen, otthonosan és kisvárosiasan hangzik. De ez csak sokkal kényelmesebbé teszi a dolgokat a mesterséges intelligencia számára, hogy megfigyelhesse, hol tartózkodik mindenki. És nem csak a járműveikben, mert a következő lépés ezen az úton az lesz, hogy kívánatossá válik, hogy mindenkinek chipet ültessenek be, hogy az egyes testeket megfigyelhessék. A 15 perces város koncepció csak egy lépés az úton valami sokkal disztópikusabb felé.


International Man: A 15 perces városok nagy lendületet kaptak a Covid-hisztériától, mivel számos városi tanács és polgármester igyekezett újratervezni a városi tereket a lezárások közepette. A koncepció Észak-Amerika és Európa számos területén elterjedt, és a tervek szerint a legnagyobb városok egyes részeit számos 15 perces városi zónává alakítják át. Ottawában, Oxfordban és más nagyvárosokban már láthattuk ezt megvalósulni. Mi folyik itt valójában?


Doug Casey: Az egész az ellenőrzésről szól, de nem úgy fogják eladni, mint egy katonai "ezt kell tenned" típusú ellenőrzést. Ez egy puha, "tedd meg a saját érdekedben" típusú ellenőrzés lesz. És természetesen ez is része az általános éghajlati őrületnek, a Földanya állítólagos javára. A cél az, hogy az emberek szálljanak ki az autóikból, és ami azt illeti, szálljanak ki a repülőgépekből, sőt, még a tömegközlekedési eszközökből is. Ezt úgy fogják eladni, mint egy remek lehetőséget, hogy megismerjük a szomszédainkat, sétáljunk és esetleg biciklizzünk. Megpróbálják visszahozni a világot a középkorba, amikor senki sem ment 15 percnél messzebb a házától. Mert nemcsak, hogy nem kellett volna, de lehet, hogy a következő domb mögött sárkányok vannak.


International Man: A globális elit nem akarja, hogy a plebs olyan mobil legyen, mint régen. Az utóbbi években egyre több utazási korlátozást tapasztalunk. A Covid-hisztéria precedenst teremtett a zárlatok hivatalos politikaként való alkalmazására, és számos zavaros utazási korlátozást vezetett be. A szén-dioxid-hisztéria szintén ürügyként szolgál mindenféle, az utazások korlátozására és korlátozására irányuló javaslathoz. A most induló tendencia egyre nagyobb lendületet vesz. Hogyan látja a 15 perces városokat ennek a trendnek az összefüggésében?


Doug Casey: Az embereket sokkal könnyebb irányítani, ha mindig tudjuk, hogy hol vannak. És az elit – ismétlem, ők paraziták, akik nem termelnek semmit, és nem szolgálnak hasznos célt – azt akarja, hogy a plebs a helyén maradjon, nemcsak fizikailag, hanem pszichológiailag, gazdaságilag és politikailag is. Szívesebben élnének egy olyan világban, ahol az olyan helyeket, mint a velencei Szent Márk tér, a Machu Picchu és a Grand Canyon, nem árasztják el a tömegek, mert azok ismét betartják a 15 perces utazási zónáikat, és betartják azokat az előírásokat, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy csak ennyi kiló szén-dioxidot használjanak fel. Ez sokkal kényelmesebb lesz az élősködők számára a személyes megélhetés szempontjából, amellett, hogy sokkal nagyobb kontrollt biztosít számukra.


International Man: A Világgazdasági Fórum (WEF) 15 perces városokat támogat. Miért érdekli őket ez a téma?


Doug Casey: A múltban az Egyesült Nemzetek Szervezete volt az első számú fórum a kormányok számára, ahol összegyűltek, és a világ átalakításának módjáról fecsegtek. De az ENSZ – szerencsére – egyre inkább a feledés homályába merül. Ma már nem több, mint egy drága klub a középszintű kormánytisztviselők számára, akik New Yorkban nyaralnak, miközben nagymenőt játszanak, és más ambiciózus bürokratákkal tartanak kapcsolatot. A Világgazdasági Fórum az igazi hatalom embereinek szól. A WEF-nek azonban szüksége van egy létjogosultságra. Ezek az emberek a hatalomban és a pénzben utaznak. Természetesen szeretnek egymással szocializálódni, egymás hátát vakargatni, és az univerzum urainak látni magukat. Most, hogy a WEF-en megismerték egymást, és egyértelműen átvették az uralmat, legalábbis a nyugati világban, már nem csak azért vannak ott, hogy szocializálódjanak. Rengeteg nagy tervük van a plebsz számára. A 15 perces város koncepciója az egyik a sok támadás közül, amit elindítottak, hogy lényegében átvegyék a világuralmat, bármilyen felháborítóan hangzik is.


International Man: Mindannak ismeretében, amiről beszéltünk, mit tehet az átlagember, hogy megvédje szuverenitását általában és az utazási szabadságát különösen?


Doug Casey: Először is, próbáljon meg egy olyan vidéki területre költözni, ahol sokkal inkább ura a saját életének, és nincs körülvéve több ezer emberrel, akik esetleg beköpnék, hogy nem konformista, és könnyen hisztériába eshet.


A második dolog, hogy olyan gazdaggá válj, amennyire csak tudsz, mert a vagyon segít elszigetelni mind az élősködő elitektől, mind a kiváltságoktól.


A harmadik dolog pedig, amit tehetsz, hogy ellenállsz, ahogy csak tudsz. Szólalj meg, és tudasd a többi emberrel, hogy nincsenek egyedül azzal a gondolattal, hogy ami itt folyik, az valójában gonoszság. De ismerjétek fel ennek a kockázatát.


Nem tudjuk megváltoztatni a történelem tendenciáit. A mai világ légköre olyan, mint az amerikai polgárháború, az első vagy a második világháború első napjaiban. A birkák ostobán hisztérikussá válnak, lelkesen "összefognak", hogy harcoljanak valamilyen valós vagy képzelt ellenség ellen, és együtt menetelnek zárt menetben.

Egy óriási agyvírus jó úton halad afelé, hogy a legtöbb embert elkapja. Igazán veszélyes időket élünk.

Doug Casey bestseller író és a Casey Research, LLC. elnöke, a Casey's International Speculator kiadója.








794 megtekintés

Comentários


legte Tanka.jpg

VARGA DOMOKOS GYÖRGY művei itt és a wikin

dombi 2023.jpg
vukics boritora.jpg
acta 202305.png
gyimothy.png
dio.jpg
KIEMELT CIKKEK
MOGY2023.jpg
bottom of page