A politikusok lemondása és bocsánatkérése része a 2017-es világjárvány-tervezési játéknak
Eredeti cikk:
Politiker-Rücktritte und Entschuldigungen sind Teil eines Pandemie-Planspiels aus 2017, Willi Huber, Report 24, 03. Februar 2023
Biró Éva küldeménye az Orvosok a Tisztánlátásért részére
A 2017-es "SPARS" szimulációs játék kiadvány borítóképe.
Az állítólagos Corona-járványt megelőzően négy szimulációs játékot tartottak az Egyesült Államokban. A sokkal ismertebb 201-es rendezvény mellett 2017-ben is megrendezésre került egy: a SPARS. Ha elolvassa az események sorrendjét, a cselekmény minden elemét megtalálja 2020-tól 2023-ig. A szimuláció a következővel zárul:
Ha a vészhelyzetben engedélyezett gyógyszerek túl sok kárt okoznak, egyes járványosokat kirúgnak, mások lemondanak. A politikusok bocsánatot kérnek.
A SPARS-nak 2017-ben a Johns Hopkins Egyetem adott otthont. Ez az intézmény mindig a cselekvés középpontjában állt, és futószalagon szolgáltatott adatokat és áltényeket. Az összes szükséges folyamatot és létesítményt már 2017-ben előkészítették. A SPARS pandémiás forgatókönyvet többek között itt ismertetjük. Az időszakot 2025 és 2028 között feltételeztük.
A középpontban egy SPARS-CoV nevű "új koronavírus" állt. Ismerősen hangzik?
A forgatókönyv hipotetikus; a fertőző elem, az orvosi ellenintézkedések, a szereplők, a médiaklipek, a közösségi médiában közzétett bejegyzések és a kormányzati szervek válaszai teljesen kitaláltak.
A világ közvéleményének 2020-tól kellett elviselnie, hogy a forgatókönyv valójában mennyire fiktív.
Úgy tűnik, hogy a fontos résztvevőkkel folytatott (legalább) négy szimulációs játék után a rendezvény mögött állók olyannyira biztonságban érezték magukat, hogy az állítólagos SARS-CoV-2 járványt 2020-tól kezelték, és milliókat és milliókat irányítottak át adóforintokból a gyógyszeriparba.
A szabadúszók vagy társszervezők, mint a Világgazdasági Fórum (WEF), ekkor érezték meg a valóságban az esélyt, hogy végrehajtsák a társadalom "nagy visszaállítását" és létrehozzák az Új Világrendet.
A közegészségügyi kommunikátorok és a kockázati kommunikációval foglalkozó kutatók számára készült önirányított gyakorlat forgatókönyve számos témát és kapcsolódó dilemmát ölel fel a kockázati kommunikáció, a pletykaellenőrzés, az ügynökségek közötti üzenetkoordináció és következetesség, a problémakezelés, a proaktív és reaktív médiakapcsolatok, a kulturális kompetencia és az etikai kérdések területén. Annak érdekében, hogy a forgatókönyv a gyors technológiai innovációkat tartalmazza és meghaladja a résztvevők elvárásait, a Központ projektcsoportja információkat gyűjtött a témában jártas szakértőktől, a múltbeli orvosi ellenintézkedésekkel kapcsolatos válsághelyzetekről szóló történelmi beszámolókból, a kortárs médiabeszámolókból, valamint a szociológia, a vészhelyzeti felkészültség, az egészségügyi oktatás, valamint a kockázat- és válságkommunikáció tudományos szakirodalmából.
A SPARS kézikönyv, amely itt érhető el PDF formátumban, leírja az összes olyan fázist, amely a látszólagos SARS-CoV-2 válságot is jelentette. A vakcináktól kezdve az online ellenálláson át az intézkedésekig minden aprólékosan fel van sorolva.
Jelenleg látszólag a "helyreállítási" fázisban vagyunk, amellyel három fejezet foglalkozik. Az első címe "Vakcinasérülés". Egyébként a "fiktív" vakcinát "Corovax"-nak hívták.
A káros mellékhatásokra való összpontosítás azonban a benyújtott kártérítési igények számának jelentős növekedéséhez vezetett, és a Corovax hosszú távú egészségügyi hatásaival kapcsolatos aggodalmak nőttek. Ez az aggodalom különösen nagy volt egyes afroamerikai szülők körében, akik továbbra is megkérdőjelezték a kormány indítékait a Corovax oltási kampány kapcsán.
A SPARS kézikönyv oltássérülésről szóló fejezetéből
Az ellenállás internetes szereplőit várták, amelyek statisztikai adatok alapján bizonyíthatják a védőoltások káros voltát:
A kormányt aggasztotta az EpiGirl anekdotikus adatainak érvényessége és a betegadatok interneten keresztül történő széles körű megosztása. Az EpiGirl adatai szinte minden bejelentett mellékhatás esetében jelentősen magasabb előfordulási arányt mutattak; a szövetségi tisztviselők azonban úgy vélték, hogy ez főként a több forrásból származó adatok összeállításából származó kettős bejegyzéseknek köszönhető.
(...)
Az azonnali kártalanítás iránti követelések mellett a kongresszus a közvélemény nyomására a PREP-törvény sürgősségi előirányzatának növelését is követelte. Míg az eredeti előirányzat elegendő volt az akut mellékhatások kompenzálására, a hosszú távú hatások és az esetleges maradandó fogyatékosságok kilátásba helyezése aggodalomra adott okot, hogy a közeljövőben további forrásokra lesz szükség.
Végső szakasz: A veszteségek elismerése
A következő fejezet címe "A veszteség elismerése". Most éppen ebben a fázisban vagyunk. Németországban és Ausztriában is egyre több oltási veszteséget ismer el a rendszermédia. A tömegmédia és a vezető politikusok beismerésekkel, engedményekkel és bocsánatkérésekkel kezdenek. Mindez most január vége és 2023. február eleje óta történik. A forgatókönyv szerint a minisztériumoknak és a vezető politikusoknak köszönetet kell mondaniuk a nyilvánosságnak, és bocsánatot kell kérniük a hibákért.
Archer elnök beleegyezett abba, hogy a SPARS-szal szemben az ország eltökéltségével és talpra állásával foglalkozzon. A CDC, az FDA, az NIH és a SAMHSA vezető kockázati kommunikációs tanácsadói csoportként konzultáltak arról, hogyan lehetne a legjobban megfogalmazni az elnök megjegyzéseit. A csoport hevesen vitatkozott arról, hogy helyénvaló-e, hogy az elnök elismerje az oltóanyagot kapók által a közösségükért hozott áldozatot, vagy hogy vigasztalja őket az áldozat miatti gyászukban.
A fejezetben megfogalmazott kérdések
Tekintettel a Corovax vakcina bizonytalan hosszú távú biztonsági profiljára, miért van szükség mind a tudományra, mind a szimpátiára, amikor a vakcinázás és a nemkívánatos események közötti lehetséges kapcsolatról kommunikálunk?
Politikusok bírálata és lemondások
A legvégső fejezet a világjárvánnyal való megbékélésről szól.
A járvány lecsengésével számos befolyásos politikus és tisztviselő került tűz alá, amiért politikai okokból szenzációhajhászkodtak az esemény súlyosságával kapcsolatban. Mint számos közegészségügyi beavatkozás esetében, a világjárvány hatásainak csökkentésére tett sikeres erőfeszítések azt az illúziót keltették, hogy az esemény közel sem volt olyan súlyos, mint azt a szakértők feltételezték.
Ismét a jelenben találjuk magunkat. Nemzetközi szinten megpróbálják azt állítani, hogy a világjárvány elleni intézkedések állítólag életeket mentettek meg – és ez az egyetlen oka annak, hogy a dolgok nem alakultak olyan rosszul, mint ahogyan azt gyanították.
Ahogy a vizsgálatok egyre intenzívebbé váltak, több magas rangú CDC- és FDA-tisztviselő kénytelen volt lemondani és visszavonulni a kormánytól, hogy "több időt tölthessenek a családjukkal". Ezen ügynökségek kimerült alkalmazottai, akik közül sokan a világjárvány idején heti hat-hét napon át hosszú órákat dolgoztak, egyszerűen csak maguk mögött akarták hagyni az egész válaszlépést.
Ez Lothar Wielerre emlékeztet? Ez csak az első lesz a sok gyalogáldozat közül, amely szintén megfelel ezeknek az előírásoknak és a szimulációból származó felismeréseknek.
Aki a 2017-es (!) tanulmány elolvasása után még mindig azt hiszi, hogy a 2020-as világjárvány véletlen egybeesés volt, azon a legkevésbé sem lehet segíteni.
Csak remélni tudjuk, hogy ez a dokumentum segít felnyitni a lakosság szemét arra a piszkos játékra, amelyet itt játszottak. Az emberiségnek védekező eszközöket kell kifejlesztenie, hogy ilyesmi soha többé ne fordulhasson elő – igaz, az egyoldalúan irányított iskolák, egyetemek és tömegmédia jelenlegi helyzetében ez csak naiv vágyálom.
(Szilaj Csikó-fordítás: a www.DeepL.com/Translator /free version/ segítségével)
Comments