Elektromos autót vezetni olyan, mint a környezetvédelem (Mark Keenan jegyzete)
- szilajcsiko
- júl. 6.
- 7 perc olvasás

Eredeti cikk:
Driving an Electric Car Is like Environmentalism, By Mark Keenan, July 5, 2025
Hivatkozások az eredeti cikkben.
Schiller Mária küldeménye
Svédországban létezik egy villamosított út az elektromos járművek (EV-k) számára, amelyek menet közben tölthetők, lásd az [1.] végjegyzetet. A 2 km hosszú útszakasz a világon az első ilyen jellegű út, és a tervek szerint 2045-ig további 3000 km elektromos út kiépítését tervezik. Az egész elég menőnek és futurisztikusnak hangzik, és eszembe jut egy dalszöveg az 1980-as évekből, az énekes Eddie Grant énekelte, hogy „we're gonna rock on Electric Avenue”.
Gondoljuk azonban végig, hogy ezek a drága elektromos autók valóban környezetbarátok-e, vagy egy újabb megacéges marketing átverés? Ez a cikk bizonyítja, hogy ez utóbbi a helyzet.
A valóság az, hogy az ezeket az autókat megvásárló megtévesztett környezetvédők a megacéges reklámok balekjai,
akik látszólag büszkék az úgynevezett alacsony szén-dioxid-kibocsátású ökoautóikra. Látszólag nincsenek tisztában azzal, hogy az elektromos autók több millió akkumulátorának gyártásához hatalmas bányászati műveletekre van szükség a nagy mennyiségű ritkaföldfémek, például a lítium, a ródium és a kobalt megszerzéséhez és finomításához; hogy ezeket a fémeket olyan gépekkel kell kibányászni a földből, amelyeket dízel- vagy benzinüzemű, szén-dioxid-kibocsátó járművek hajtanak; és ami fontos, hogy a bányászati és finomítási folyamatok jelentős és kiterjedt szennyezést okozhatnak a föld-, levegő- és vízrendszerekben, például a vidéki Kínában és Mongóliában, lásd a [2.] végjegyzetet. A hamis éghajlati napirenddel ellentétben ezek valódi környezeti problémák.
A nemrégiben megjelent 1900 Scientists Say »Climate Change Not Caused By CO2« – The Real Environment Movement Was Hijacked című cikkem és a Climate CO2 Hoax című könyvem folytatásaként a „pusztítót” úgy lehet leírni, mint egy olyan nagy hazugságot, amely pusztít és összezavar.
A „Vegyen elektromos autót, hogy megmentse a bolygót” egy ilyen pusztító hazugság.
Az alábbiakban egy képet láthatunk egy lítium lúgosító mezőről. Ez az, amiből az EV akkumulátorok készülnek. Annyira idegmérgező, hogy egy madár, amelyik erre az anyagra száll, percek alatt elpusztul. Tippeljünk, mit tesz az idegrendszerünkkel? Veregesse meg a vállát, hogy megmentette a környezetet.

Ráadásul az a törekvés, hogy 2035-re megszűnjön a benzin- vagy dízelüzemű közlekedés az e-járművek javára, hazugságon alapul, mivel a lítium-ion akkumulátorral működő járművek teljes „szénlábnyoma” – ha a lítium bányászatának és az összes alkatrész gyártásának hatásait is beleszámítjuk – rosszabb, mint a dízelüzemű autóké.
Ráadásul
az elektromos autókat még mindig fosszilis tüzelőanyagokból előállított villamos energiával hajtják, és valószínűleg ezután is így lesz.
Az évtizedek óta tartó kormányzati támogatások ellenére a szélenergia a világ energiájának kevesebb mint 5%-át, a napenergia pedig mindössze 1%-át adja.
A járművek és készülékek töltésére használt villamos energia szintén rendkívül gazdaságtalan energiafelhasználás – derül ki az Európai Bizottság (EB) megbízásából az Európai Akkumulátoros Elektromos Járművek Európai Szövetségének tanulmányából:
„A 'kúttól a tartályig' (az elsődleges energiaforrástól a konnektorig) energiahatékonyság, figyelembe véve a villamos energia előállítása és elosztása során felhasznált energiát, a becslések szerint 37% körüli. "
Vessünk egy pillantást az elektromos járművek megtévesztő marketingjére. Az első megtévesztő marketingfogás, amelynek környezetvédők milliói dőltek be, a „hibrid” volt. A hibrid autók valójában benzinüzemű autók egy kis akkumulátoros támogatással, és a kis akkumulátort a benzinmotorból kell tölteni. Ha az EPA által hitelesített kilométeróra-érték 55 mpg, akkor az nem különbözik egy nem hibrid autótól, amely 55 mpg-t ér el. A 100%-ban „hibrid” vezetőkkel teli világ még mindig 100%-ban olajfüggő.
Most nézzük meg Elon Musk, a Tesla Motors társalapítója és vezérigazgatója által az elektromos autókra vonatkozó, ügyesen megtervezett marketingfogást. A Tesla Motors weboldalán közzétett cikkében, lásd a [3.] végjegyzetet, azt állítja:
"A Tesla Motors átfogó célja... az, hogy segítsen felgyorsítani az átállást a szénhidrogén-bányászatról a napenergiával működő gazdaságra... Az elektromos járművekkel mint a szén-dioxid-kibocsátás megoldásával kapcsolatban gyakran hangzik el az a cáfolat, hogy azok egyszerűen csak átviszik a CO2-kibocsátást az erőműbe. A nyilvánvaló ellenérv az, hogy a hálózati elektromos áramot számos eszközből lehet előállítani, amelyek közül sok, mint például a víz-, szél-, geotermikus, nukleáris, napenergia stb. nem jár CO2-kibocsátással. Tegyük fel azonban egy pillanatra, hogy a villamos energiát szénhidrogénforrásból, például földgázból állítják elő... a győztes a tiszta elektromos energia:
Ez a rendszer... kocsibeállóként is felállítható, és naponta kb. 50 mérföldnyi áramot termel. Ha kevesebb mint 350 mérföldet utazik hetente, akkor tehát 'energiapozitív' lesz a személyes közlekedése tekintetében... valójában több energiát fog visszatáplálni a rendszerbe, mint amennyit a közlekedésre fordít!".

Elon Musk azonban nem említi azt a tényt, hogy:
A szénhidrogén-bányászatról a napenergiával működő gazdaságra való áttérés önmagában is hatalmas fosszilis energiafelhasználást igényel a teljes világméretű ipari rendszer újratervezéséhez, valamint hatalmas új energiahálózatok kiépítéséhez a szél- és napenergia stb. számára, pusztán a CO2-kibocsátás csökkentése érdekében. Egy új ipari keretrendszer, amely önmagában még mindig nagyon szennyezi a földet, a levegőt és a vizet, gyakorlatilag ugyanolyan módon, mint a régi rendszer, mivel egyre több és több „terméket” hoz létre, amelyeket értékesíteni és eladni kell, mint például az elektromos autókat, amelyekről most tévesen azt mondják nekünk, hogy rendben vannak, mert „zöld termék”;
A nap- és szélenergia befektetett energia megtérülése (EROEI) túl alacsony ahhoz, hogy életképes legyen, és ezért a világ energia- és ipari rendszerének a gazdaság szén-dioxid-mentesítését célzó átalakítása és újjáépítése a fosszilis tüzelőanyagok hatalmas mennyiségének pazarlását jelenti (nem csoda, hogy az ágazat támogatásokat kér);
A potenciálisan több százmillió új elektromos autó és elektromos autó akkumulátorának gyártása magában foglalja a ritkaföldfémek, például a lítium, a ródium és a kobalt széles körű bányászatának és feldolgozásának folytatását, amelyek korlátozott erőforrásnak tűnnek. A ritkaföldfémek bányászata és feldolgozása bizonyítottan szennyezi a földet, a levegőt és a vízrendszereket, például a folyókat.
Ha napenergiával tölti az autót, akkor lehet, hogy valamivel több energiát juttat vissza a rendszerbe, mint amennyit az autó „vezetése” során fogyaszt. Az elektromos autó vezetése azonban csak egy kis része az egész energiafogyasztási folyamatnak a bányászattól a gyártáson át az elosztásig, nem is beszélve az új, világméretű ellátási lánc ipari infrastruktúrájának gyártott anyagaiba beágyazott energiáról, beleértve az autókat, gyárakat, energiahálózatokat, szélmalmokat, fotovoltaikát stb. is.
És ami fontos, a CO2-kibocsátás nem az éghajlatváltozás oka. Tisztában van azzal, hogy
a világ közel 2000 vezető klímatudósa és szakembere több mint 30 országból aláírta azt a nyilatkozatot, amely szerint nincs „CO2 okozta” éghajlati vészhelyzet, és cáfolta az Egyesült Nemzetek Szervezetének az ember által okozott „CO2 okozta” éghajlatváltozással kapcsolatos állításait?
Az aláírók listája itt olvasható. Én is aláírtam ezt a nyilatkozatot.
Hogyan állíthatok ilyet? Az Egyesült Királyság kormányának Energiaügyi és Éghajlatváltozási Minisztériumának korábbi tudósaként, valamint az ENSZ Környezetvédelmi Hivatalának korábbi munkatársaként, ahol a szennyezőanyag-kibocsátási és -szállítási nyilvántartási jegyzőkönyv, egy multinacionális környezetvédelmi megállapodás, a talajba, levegőbe és vízbe kerülő szennyező anyagok világszerte történő nyomon követésével kapcsolatos feladatok ellátásáért voltam felelős, tapasztalattal rendelkezem ezen a területen. Valódi szennyezés létezik, de a probléma nem a CO2. Az ipari globalizáció számos olyan anyagot termelt, amelyet szennyező anyagként tartanak nyilván, beleértve több ezer új, mesterséges kémiai vegyületet, toxinokat, nanorészecskéket és genetikailag módosított szervezeteket (GMO-k), amelyek sértik az elővigyázatosság tudományos elvét.
Egy általam kiadott könyv is bőséges bizonyítékot és számos neves tudós tanúvallomását tartalmazza arról, hogy nincs „CO2 okozta” éghajlati vészhelyzet. A „Climate CO2 Hoax – How Bankers Hijacked the Environment Movement” című könyv az Amazonon itt és a Realitybooks.co.uk oldalon érhető el.
A probléma nem a CO2. A CO2 valójában nem szennyező anyag, szagtalan gáz, nem korom és nem mérgező. Valójában a CO2 jótékony hatással van az emberiségre, mert trágya – elegendő CO2 nélkül a növények és a termények nem nőnek. A Föld biológiáját a CO2 hajtja. Az éghajlatváltozás nem a CO2-kibocsátásnak köszönhető, és nem is a metánkibocsátás miatt „tehenek csinálják”, ahogy az ENSZ állítja.
Úgy tűnik, hogy a kis jégkorszak nemrég, 1800 körül ért véget, így nem meglepő, hogy most egy kis felmelegedést tapasztalunk. Ez a felmelegedési időszak azonban véget fog érni, és ismét egy hidegebb szakaszba fogunk lépni. Úgy tűnik, hogy a Föld éghajlati rendszere évmilliárdok óta így viselkedik. Én is aláírója vagyok az Éghajlat-világnyilatkozatnak, amely nyilatkozat cáfolja az ENSZ éghajlatváltozással kapcsolatos narratíváját.
6. Az elektromos autók elektromágneses mező (EMF) sugárzásnak való kitettség forrása; és hogy az EMF-expozíció emberi egészségre gyakorolt hatásait számos tanulmány dokumentálta (ezek az aggodalmak nem kizárólag az elektromos autókra vonatkoznak).
Egy példa arra, hogy az elektromos autók miért hamis környezetvédelem – gondoljunk egy Tesla Y modell akkumulátorára
Az autó utastere alatt elfoglalja az összes helyet. A gyártáshoz becslések szerint szükség van:
12 tonna kőzet a lítiumhoz; 5 tonna kobalt ásványi anyag (a legtöbb kobalt a réz- és nikkelércek feldolgozásának melléktermékeként keletkezik. Nagyon nehéz beszerezni, és nagyon drága); 3 tonna nikkelérc; és 12 tonna rézérc. Ezenkívül 250 tonna földet kell megmozgatnia, hogy megszerezze: 26,5 font lítiumot; 30 font nikkelt; 48,5 font mangánt; és 15 font kobaltot. Az akkumulátor gyártásához 441 font alumíniumra, acélra és/vagy műanyagra és 112 font grafitra is szükség van.
A földmunkákhoz általában egy Caterpillar 994A típusú járművet használnak az alapvető ásványi anyagok kinyeréséhez. Becslések szerint 12 óra alatt 250-775 gallon gázolajat fogyaszt, lásd [4.] végjegyzet. Végül kap egy „nulla károsanyag-kibocsátású” autót. Jelenleg az akkumulátorok gyártásához szükséges ásványi anyagok nagy része Kínából vagy Afrikából származik; és az ásványi anyagok megszerzéséhez szükséges nehéz munka nagy részét Afrikában gyerekek végzik!
A Tesla autómodellek Tesla akkumulátorainak ára 5000 és 20 000 dollár között mozog. Hét évbe telik, amíg egy elektromos autó eléri a nettó nulla CO2-értéket. Az akkumulátorok átlagos élettartama 10 év. Csak az utolsó három évben kezdjük csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást. Ezután az akkumulátorokat ki kell cserélni, és az ebben a három évben elért eredményt elveszíti.
A valóságot meg kell különböztetni azoktól a hazugságoktól, amelyeket a kormányok, az ENSZ, a WEF és a megavállalati reklámok sugallnak nekünk.
A „fenntartható” szót évtizedekkel ezelőtt eltérítették, és most megtévesztő módon arra használják, hogy a megavállalati-kommunista érdekeltségek, akiket a környezet nem is érdekel, előmozdítsák a programjaikat.
A cél az, hogy az emberiséget az ENSZ Agenda 2030 és más megtévesztő marketingtervek „ál-fenntartható” totalitárius karjaiba katapultálják, amelyeket teljes egészében az ultragazdag davosi csoport megavállalatai terveztek.
Ez nem a bolygó megmentéséről szól – ez a politikai és megacéges irányításról szól, az energiánk, a pénzünk és a szabadságunk feletti ellenőrzésről.
Mark Keenan a Realitybooks.co.uk független kutatója és korábbi tudós az Egyesült Királyság Energiaügyi és Éghajlatváltozási Minisztériumában; valamint az ENSZ Környezetvédelmi Minisztériumában. A következő könyvek az Amazonon és a Realitybooks.co.uk oldalon kaphatók. CO2 Climate Hoax – How Bankers Hijacked the Real Environment Movement and Transcending the Climate Change Deception Toward Real Sustainability. Források
https://www.theguardian.com/environment/2012/aug/07/china-rare-earth-village-pollution
Az Elon Musk által írt vonatkozó cikk a következő címen érhető el: https://www.tesla.com/blog/secret-tesla-motors-master-plan-just-between-you-and-me.
https://www.heavyequipmentforums.com/threads/cat-994-fuel-consumption.94089/
DeepL.com – VDGy














