top of page
szilajcsiko

MIÉRT OLYAN VESZÉLYES A DIGITÁLIS AZONOSÍTÓ? (és a digitális pénz, amelyet nem birtokolhatsz)






A kínai mintájú „szociális kreditrendszer” és a digitális fasizmus árnyékában.


Keean Bexte, 2022. április 14.



A nemzeti digitális azonosítók, sőt a globális digitális azonosítók előmozdítása már javában zajlik, de egyesek jobban aggódnak, mint mások. Valóban, egy egyszerű digitális azonosító elég ártatlannak tűnik. Nem lenne kényelmesebb? Ez nem csak azt jelenti, hogy a személyi igazolványom helyett át tudom szkennelni a telefonomat, amikor kártyát kapok az italboltban? Tényleg olyan rossz lenne, ha az összes kormánydokumentum egy helyen lenne? Ami a magánéletet illeti, a kormány nem tud már mindent? Ha nem a kormány, akkor az internetszolgáltatók biztosan rendelkeznek a részletekkel.

Bár igaz, hogy a digitális azonosító kényelmes lehet, és az adatvédelmi problémák már jóval azelőtt fennálltak, hogy a kormányok világszerte elkezdték volna bevezetni a digitális azonosítót, a digitális azonosító mindenütt elterjedt formájának messzemenő és szörnyű következményei vannak.

Egészségügyi adatvédelmi és oltási útlevelek:

A kormányok rendkívül diszkriminatív vakcinaútleveleket vezettek be a világjárvány során, ami de facto apartheid állapotokhoz vezetett az emberek személyes orvosi döntései alapján.

Korántsem ártatlanok vagy teljesen önkéntesek, az oltóanyag-útleveleket arra használták, hogy hatékonyan kényszerítsenek sokakat kísérleti mRNS-technológia alkalmazására, korlátozva a társadalomhoz való hozzáférést.

Valóban, Alberta tiszti főorvosa, Deena Hinshaw szerint a korlátozások alóli felmentési program [Alberta vakcinaútlevél-rendszere] látványosan jól működött az oltások elfogadottságának növelésében.


„… a korlátozás alóli mentesség program, amely két dolgot tett: először is további ösztönzést nyújtott azoknak, akik hajlandóak voltak oltani, de még nem jutottak hozzá, hogy hozzáférjenek az oltások nyújtotta védelemhez. növeli ezt az átoltottságot, és lehetőséget teremt arra is, hogy a részt vevő helyszínek oltási igazolásával lefedett helyeken már ott legyenek azok az emberek – személyesen –, akik sokkal nagyobb valószínűséggel védettek.” [Kiemelés tőlem]


Megpróbálja elérni, hogy ne kényszerítésnek tűnjön, de ez volt.

És bár egyesek nem tekintik az oltóanyag-útleveleket a digitális azonosító egy formájának, azok, akik szorgalmazzák ezeket, minden bizonnyal igen.


„A COVID-19 világjárvány fokozott figyelmet fordított az orvosi adatok, különösen az úgynevezett vakcinaútlevelek erejére. Ezek az útlevelek természetüknél fogva a digitális identitás egy formájaként szolgálnak” – olvasható a Világgazdasági Fórum (WEF) dokumentumában a 24. oldalon.



Több országban az oltóanyag-útleveleket is felhasználták az emberek szabad mozgásának korlátozására, így olyan helyeken, mint Kanada és Új-Zéland, az oltatlanok nem hagyhatják el saját országukat, sőt még a tartományi határokat sem léphetik át.

Sőt, míg a kormányzati tisztviselők azt állították, hogy az oltóanyag-útlevelek csak arra vonatkozó adatokat tartalmaznak, hogy valaki kapott-e COVID-oltást,

egyesek azt állítják, hogy nyomkövető alkalmazásként működik, és a határőrség jóval azelőtt kap értesítést a becsült érkezési idejéről, hogy az utazó odaérne.

A kanadai liberálisok azt is javasolták, hogy használják fel a digitális azonosítókon keresztüli nyomon követést, hogy a jövőbeli járványok idején levadásszák a be nem oltottakat, hogy megkapják a oltást.


„És különösen a mai kontextusban, amikor világjárványt élünk, példátlan időszakot élünk, hogyan segíthetne a digitális identitás és a megfelelő digitális infrastruktúra a jövőbeli helyzetek vagy a jövőbeli világjárványok kezelésében”


– mondta az innovációs és tudományos miniszterhelyettes.

Francis Bilodeau február 1-jén kérdezte a Canada School of Public Service (CSPS) testületét.


„Úgy gondolom, hogy a személyazonosság fontos a járvány szempontjából – bármikor igazolnia kell valakit, bármikor el kell végeznie az ellátási lánc nyomon követését és kezelését arról, hogyan juttassuk el az oltást az emberekhez. Hány emberhez kell eljuttatnunk? Megvolt már vagy nem? Esedékes a második adagjuk?"

Joni Brennan, a Digital ID & Authentication Council elnöke válaszolt.


„Azzal kapcsolatban, hogy a kormányon belül néhány ember számára ezt valóra váltsuk, azt mondanám, hogy valóban be kell zárnunk azt a szakadékot, hogy mi az identitás és mit csinál az identitás. Amikor arról beszélünk, hogy azonosítunk valakit annak érdekében, hogy megszerezzük az oltóanyagot, és elvégezzük azt a nyomon követést, amelyet az oltóanyag beadásához kell elvégezni, tudni kell, hogy hol és hogyan kell terjeszteni, ez személyazonossági probléma…”


Mindez megdöbbentő, de ez csak a jéghegy csúcsa.


A globális vakcinaútlevelek veszélye


Amint a The Counter Signal beszámolt róla,


„Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) szerződést kötött a német székhelyű Deutsche Telekom leányvállalatával, a T-Systems-szel egy globális vakcinaútlevél-rendszer kifejlesztésére, és a tervek szerint a bolygón élő minden embert QR-kódos digitális azonosítóhoz kötnek.”
Ez a globális vakcinaútlevél a szabadságot, sőt a nemzeti szuverenitást fenyegető további fenyegetésekkel is jár.

„A COVID-19 mindenkit érint. Az országok tehát csak együtt kerülnek ki a járványból. A hamisításbiztos és digitálisan ellenőrizhető oltási tanúsítványok bizalmat építenek. A WHO ezért támogatja a tagállamokat a nemzeti és regionális bizalmi hálózatok és az ellenőrzési technológia kiépítésében” – mondja Garrett Mehl, a WHO Digitális Egészségügyi és Innovációs Osztályának osztályvezetője.


„A WHO átjáró szolgáltatása egyben hídként is szolgál a regionális rendszerek között. A jövőbeni oltási kampányok és otthoni nyilvántartások részeként is használható.”

A globális vakcinaútlevél állítólag fejlesztés alatt áll, hogy a jövőbeni COVID-járványok nyomán használják fel, de a WHO szerint bármilyen új globális egészségügyi fenyegetés esetén felhasználható.

Az egészségügyi alapú korlátozások újbóli bevezetésének erkölcsi következményei mellett a globális vakcinaútlevél nemzetbiztonsági aggályokat is felvet, mivel a WHO és támogatói hozzáférnének ezekhez az „otthoni nyilvántartásokhoz”.

Ezen túlmenően, a globális vakcinaútlevélre irányuló törekvés egybeesik a WHO által kidolgozott globális világjárvány-szerződéssel, amely jogilag kötelezné a tagállamokat a WHO Nemzetközi Egészségügyi Szabályzatára, és lehetővé tenné a szervezet számára, hogy diktáljon minden jövőbeli pandémiás választ.

A WHO 2021 decemberében kezdte meg szerződésének kidolgozását a „The World Together” elnevezésű rendkívüli ülésen. A szerződést a WHO alkotmányának kell fenntartania, amely a 19. cikk értelmében „[felhatalmazza] az Egészségügyi Világközgyűlést, hogy a WHO hatáskörébe tartozó kérdésekben egyezményeket vagy megállapodásokat fogadjon el ”. [Kiemelés tőlem]

Ezt a felhatalmazást eredetileg úgy tervezték, hogy csak a WHO Dohányzás-ellenőrzési Keretegyezményére vonatkozzon, de kibővítik, hogy a tagállamok határozzák meg a jövőbeli pandémiás válaszlépéseket.

Ezen túlmenően, amint arra Leslyn Lewis képviselő is rámutatott, a szerződés azt is lehetővé tenné a WHO számára, hogy meghatározza, mi számít világjárványnak, és mikor következik be , még akkor is, ha valami nem vírusos, például elhízási válság esetén.
Ez gyakorlatilag felhatalmazást adna a szervezetnek, hogy átvegye az irányítást a tagállamok egészségügyi rendszere felett, amikor szükségesnek érzi.

„Még nagyobb aggodalomra ad okot, hogy ha ezt a szerződést rögzítik, akkor a WHO teljes mértékben irányítaná azt, amit világjárványnak neveznek " írta Lewis közleményében.


„Megszabhatják, hogy az orvosaink hogyan reagáljanak, mely gyógyszerek használhatók és melyek nem, vagy mely oltások engedélyezettek. Végezetül az egész világra érvényes, mindenkire érvényes megközelítést választanánk… Egy egészségügyi válságra adott, mindenkire érvényes megoldás még Kanadában sem működik, nemhogy az egész világon.”


Nem felfoghatatlan, hogy egy „egyezmény”, amelyet a WHO elfogadhatna egy ilyen szerződés alapján, a globális vakcinaútlevelük is lenne. Valójában ez alapvető fontosságú lehet annak biztosításához, hogy megfeleljenek az általuk kihirdetett világjárvány során elrendelt rendelkezéseknek vagy korlátozásoknak.

Mindent egybevetve, korántsem ártatlanok: az oltóanyag-útlevél formájában megjelenő digitális azonosítók messzemenő, világot megváltoztató következményekkel járnak, és az egyik elsődleges eszközt jelenthetik a világ népének egy olyan globális egészségügyi rendszerbe való bevonására, amelyet meg nem választott nemzetközi bürokraták irányítanak.

A digitális azonosító az első lépés a közösségi kreditpontszámok bevezetéséhez


Noha a globális egészségügyi rendszer fenyegetése elég nagy, a digitális azonosító egyben az első lépés a szociális kreditpontszám bevezetéséhez is.

Kínában a Kínai Kommunista Párt (KKP) a társadalmi kreditpontszámokat arra használja fel, hogy rákényszerítse az állampolgárokra a számára kedvező viselkedést, beleértve azt is, hogy mit tehetnek közzé az interneten, és mit mondhatnak el nyilvánosan az országukat irányító kormányról.

Ez csak digitális azonosítóval és tömeges megfigyeléssel lehetséges.

Azáltal, hogy minden tranzakciójához, minden beírt bejegyzéséhez és minden interakciójához azonosítót csatolnak, a kormányzat automatikusan, valós időben frissítheti a profilját, és minősítheti Önt aszerint, hogy mennyire volt megfelelő. Ha ezt a profilt egy bankszámlához csatolják, akkor könnyen pénzügyi büntetésekkel lehet magatartásra kényszeríteni. Kritizálni a kormányt? – Nincs kenyered, elvtárs!

Valójában a szociális kreditpontszám lehetővé teszi a CCP számára, hogy megakadályozza az utazást azáltal, hogy nem engedi meg az embereknek repülő-, vonat- vagy kompjegy vásárlását, lezárja az állampolgár bankszámláját, és korlátozza a szociális szolgáltatásokhoz való hozzáférést. Ismerős?

Az egyéb okok, amelyek miatt az állampolgárok életét tönkretehetik Kínában, többek között a túl sok videojáték vásárlása, a túl hangos zene lejátszása a vonaton, a jaywalkolás, a bírósági számla időbeni befizetésének hiánya, valamint számos egyéb ártalmatlan cselekmény, amelyet a társadalom ellen csekélynek ítélt a Kommunista Párt.

A Human Rights Watch jelentése szerint


„Li Xiaolin ügyvéd tapasztalata ízelítőt adhat abból, hogyan néz ki ez a jövő. Egy 2016-os Kínán belüli munkaútja során megpróbált személyi igazolványával repülőjegyet vásárolni. Meglepetésére az online rendszer elutasította, mondván, hogy a kínai legfelsőbb bíróság feketelistára tette. Li úr megnézte a bíróság webhelyét: Neve szerepelt a 'megbízhatatlanok' listáján, mert 2015-ben nem hajtott végre egy bírósági végzést. Úgy gondolta, hogy megoldotta a problémát, de most több mint 1200 mérföldre rekedt otthonától.”


Amikor az állampolgárok jogaik visszaállítását akarják, kénytelenek olyan tetteket végrehajtani, amelyeket a Párt jónak ítél, beleértve a nyilvános bocsánatkérést a kormány bírálatáért. Azok azonban, akik túl messzire mennek, végleg feketelistára kerülhetnek.


„Amikor a hitelképesség visszaállításáról beszélünk, az elsősorban kisebb vagy rendszeres jogsértésekre irányul. Azok, akik súlyos jogsértéseket vagy jogsértéseket követtek el, nem kerülnek le a feketelistáról… a megbízhatatlan nyilvántartásukat a törvény szerint sokáig megőrzik” – mondta Lian Weiliang, az NDRC igazgatóhelyettese 2019 júliusában.


A legtöbb kormányzati tisztviselő szereti a rendszert – bár nem mintha lenne választásuk, ha nem tenné.

Wen Jiabao volt miniszterelnök szerint „[a szociális kreditrendszer] jó erkölcsi garanciát nyújt a szocialista gazdaság, politika, kultúra és társadalom reformjára és fejlődésére”.

Természetesen a szociális hitelpontszám másik aspektusa a központosított digitális valuta. Nehéz korlátozni egy személy vásárlóerejét, ha minden pénze készpénzben van, és így nincs nyoma.

Érdekes módon úgy tűnik, hogy Kanada egy ilyen központosított digitális valuta létrehozása felé halad az Ontario és Alberta által kifejlesztett digitális azonosítóval. Amint arról a The Counter Signal beszámolt, Justin Trudeau miniszterelnöknek sikerült becsempésznie egy lehetséges nemzeti digitális fizetőeszközt a 2022-es költségvetésbe, és azt tervezi, hogy kiterjeszti a kormány hatáskörét a kripto-tranzakciók visszaszorítására.

A költségvetés 9.1 fejezetében (megfelelően az utolsó fejezetben) a liberálisok felvázolják azt a tervüket, hogy 17,7 millió dollárt adnak a Pénzügyi Minisztériumnak Kanada pénzügyi szektorának átfogó felülvizsgálatára, beleértve a kriptovaluták visszaszorításának módját és egy „digitális központi banki” létrehozását...

A jelenlegi állás szerint Kanada felkészültnek tűnik a szociális kreditrendszer megvalósítására. A klímamániás Nyugaton pedig csak elképzelni lehet, hogy fog kinézni egy ilyen rendszer.

A digitális azonosítók felhasználhatók a szén-dioxid-kibocsátási pontszámok meghatározására


Az elmúlt két évtizedben az éghajlatváltozás a világ számos vezetőjének minden kérdését lezáró témává vált, legyen szó regionálisan megválasztott politikusokról, milliárdos technokratákról, vagy olyan, meg nem választott vezetőkről, mint a Világgazdasági Fórum szereplői. Az éghajlatváltozással kapcsolatos probléma központi eleme pedig az emberek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentése.

Az ENSZ környezeti, társadalmi és kormányzási (ESG) mérőszámainak részeként a szervezet azt javasolja a tagállamoknak, hogy fogadják el nemzetközi táplálkozási kereteiket, és csökkentsék polgáraik egyéni vöröshús-fogyasztását napi 14 grammra (egy falat), a globális szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében.

Az országok számos nemzeti megközelítést alkalmaznak az egyéni szénlábnyom csökkentésére is. Kanadában a legkövetkezményesebb a szövetségi szénadó, amely jelenleg elszabadítja a már amúgy is megemelkedett gázárakat.

Justin Trudeau miniszterelnök az ENSZ és Kanada Agenda 2030 részeként bevezette a szénadót Kanada Fenntartható Fejlődési Céljainak (SDG-k) elérésének eszközeként. Ezt a menetrendet különösen az ENSZ ESG mérőszámai határozzák meg .

Míg egyes miniszterelnökök ezt követően csökkentették tartományi gázadójukat, a szövetségi szintűek, köztük Steven Guilbeault környezetvédelmi miniszter szerint ez a szén-dioxid-adó teljes célját, vagyis a fogyasztás visszaszorításával és fokozatos megszüntetésével eléri a nulla szén-dioxid-kibocsátást.

Nem valószínű azonban, hogy még a szén-dioxid-adó, amely az élelmiszerek, a fűtés és szinte minden más árát is befolyásolja, elegendő lesz arra, hogy kevesebb fogyasztásra „bátorítsa” a polgárokat. Sőt, hogyan követheti nyomon mindenki fogyasztását, hogy biztosan tudja, valaki betartja-e a nettó nulla szén-dioxid-kibocsátásra vonatkozó előírásokat?

Ismét egy digitális azonosító ad választ. Képzeljen el egy olyan világot, ahol mindenkinek van egy személyes, előzetesen jóváhagyott heti szén-dioxid-kibocsátási pontszáma az elektromos autó ajtajának kinyitásához szükséges digitális azonosítóhoz. Ha a szén-dioxid-hatás pontszáma túl magas, az ajtó nem nyílik ki.

Disztópiásnak hangzik, de a technológia már létezik, és nem csak a járműhöz való hozzáférésre vonatkozik.

2021-ben a Mastercard a svéd fintech céggel, a Doconomy-val egyesítette erőit a Mastercard Carbon Calculator fejlesztésén, amely aktívan nyomon követi az emberek vásárlásainak szén-dioxid-kibocsátását azon bankok számára, amelyek szolgáltatást kívánnak nyújtani ügyfelei számára.


„A Mastercard Carbon Calculator tájékoztatja a fogyasztókat vásárlásaik karbonlábnyomáról, hogy megfontoltabb kiadási döntéseket hozhassanak, és hozzájárulhassanak az erdők helyreállításához. Azzal, hogy a fenntarthatóságot beágyazzuk üzletünk szövetébe, felszabadíthatjuk hálózatunk erejét, fogyasztók és partnerek milliárdjaihoz jutva el, hogy pozitív változást idézzünk elő a környezet számára” – mondta Jorn Lambert, a Mastercard digitális igazgatója.


Egy külön nyilatkozatban azt mondja: „A számítógépnek a hálózatba való beágyazásával minden, a hálózaton áthaladó tranzakció pontozható anélkül, hogy a fogyasztónak bármit is tennie kellene.”

A Doconomy vezérigazgatója, Mathias Wikstrom tovább megy, megerősítve, hogy a szén-dioxid-kalkulátort a „klímaválság” kezelésére és az ESG-mutatókkal kapcsolatos kötelezettségvállalások jobb kezelésére fejlesztették ki.

„Azáltal, hogy az egész iparágat bevonta az egyéni betekintések és a kollektív fellépés lehetővé tételébe, a Mastercard újradefiniálta azt a szerepet, amelyet a pénzügyi ágazat mindennap betölthet az éghajlati válság kezelésében" – mondta Wikstrom. „Amikor mások az ESG fontosságáról beszélnek, a Mastercard a fogyasztó kezébe helyezi azt.”


Ezenkívül 2021-ben a Mastercard kiadta a DO Black-et , „a világ első szén-dioxid-korláttal rendelkező hitelkártyáját”. A cég szerint, ha túl sok környezetbarát vásárlást hajt végre, beleértve azt is, hogy mennyi üzemanyagot vagy vörös húst vásárol, a hitelkártya megakadályozza, hogy pénzt vegyen fel.

„Mindannyiunknak meg kell birkóznia a helyzet sürgősségével, és gyorsan el kell lépni a felelősebb fogyasztás felé. A DO Black esetében nincs több kifogás. Az UNFCCC-vel és a Mastercarddal való együttműködésünk révén a DO lehetővé teszi az embereknek, hogy kivegyék a részüket a 2030-as és az azt követő szén-dioxid-csökkentési célok eléréséhez” – mondta Nathalie Green, a Doconomy korábbi vezérigazgatója.


Ez jelenleg önkéntes, és a vállalat szerint úgy vélik, hogy a bankok csupán ösztönzőket kínálnak a szén-dioxid-pontszámítógép vagy a szén-dioxid-limit hitelkártya használatára.

Azonban sok ország, köztük Kanada is, teljesen átstrukturálta politikai menetrendjét, hogy megfeleljen az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak (SDG-knek) – amelyekre Green utal –, és ezek az eszközök előnyösnek tekinthetők a hálózatok keresésében.

Ez csak spekuláció, de ha a fogyasztás csökkentése a „világ megmentése” a „klímaválságtól” a legfontosabb, akkor a fogyasztás nyomon követésére és korlátozására szolgáló bármely eszköz indokolt lehet.

Ide tartozik a digitális azonosító és a szén-dioxid-figyelő pénzügyi technológia alkalmazása a mindennapi emberek fogyasztásának visszaszorítására, még akkor is, ha az az életszínvonal vagy az életminőség radikális csökkenését eredményezi.



Eredeti forrás: