top of page
szilajcsiko

Normális? Az EU 2035-re kötelező átállást írt elő elektromos autókra, majd büntetővámot vezetett be a legnagyobb kínai gyártókra!




AZ EU vezetése szándékosan lövi állandóan lábon magát vagy ennyire dilettáns emberek ülnek ott? Netán Európa tönkretétele a cél....







Ugye az meg van mindenkinek, hogy

  • az Európai Unió kötelező zöld átállást írt elő és a jövőben 2035-től betiltja a belső égésű motorokkal működő autókat (vagyis a benzint és a dízelt),

  • majd most úgy döntött, hogy büntetővámot vet ki azokra, akik ezt legyártani képesek, vagyis a legnagyobb kínai elektromos autógyártókra!


Az “oké”, hogy a Nyugat (vagyis Európa és az Egyesült Államok felett álló vezetés) állandó kereskedelmi háborút vív a Kelettel és a Globális Dél országaival…


De, hogy aZ EU vezetése szándékosan lövi állandóan lábon magát vagy ennyire dilettáns emberek ülnek ott? Netán Európa tönkretétele a cél...


Jelenleg egyébként a Tesla több autót ad el, mint az európai autógyártók összesen!


A Tesla eladásainak volumene több mint a Volkswagen (770 ezer elektromos jármű), a BMW (376 ezer) és a Mercedes-Benz (250 ezer), valamint jó pár olasz, francia és német márkát tömörítő Stellantis-konszern (270 ezer) együttes eredménye az e-autók terén.


Összességében Kína vezető szerepet játszik az elektromos autók globális piacán, az eladások tekintetében messze megelőzve Európát. Míg Kínában az elektromos autók eladásai elérhetik a 10 milliót, Európában ez a szám körülbelül 4,25 millióra tehető, ha az európai piac részesedését vesszük alapul​ (Electrek)​​ (IEA)​.ℹ Az elektromos autók eladási számai jelentős növekedést mutatnak világszerte, különösen Kínában és Európában. 2024-ben a globális elektromos autó eladások várhatóan elérik a 17 milliót, ami az összes új autóeladás több mint 20%-át teszi ki​ (IEA)​​ (IEA)​.


Mint ismert, az uniós tagállamok energiaügyekért felelős miniszterei 2023 márciusában brüsszeli tanácskozásukon jóváhagyták az új személyautókra és kisteherautókra vonatkozó szén-dioxid-kibocsátási normák felülvizsgálatáról szóló rendeletet, melynek értelmében 2035-ig fokozatosan meg kell szüntetni a dízel- és benzinmotoros új autók értékesítését az EU-ban, így minden új gyártású autónak kibocsátásmentesnek kell lennie.Egy kiskaput kiharcolt ugyanakkor a német autólobbi: a határidő lejárta után is értékesíthetők lesznek a belső égésű motorral hajtott új autók, ha azok szintetikus üzemanyaggal működnek. Ez egyelőre messze van a realitástól, ahogy a hidrogénalapú technológia is, Kína azonban elképesztő pénzeket fektet ebbe.Európa eközben azzal küzd, hogy fel tudja venni a versenyt az amerikai és főképp a kínai elektromos autók özönével, ami az európai piacra zúdul.

"Az európai elektromosautó-politika teljesen szembement az európai ipar érdekeivel, míg a kínait tökéletesen kiszolgálta. Hogy ez jóhiszeműség, vagy inkább a kínai lobbi hatása volt, ezt bízzuk mindenki fantáziájára..."

A cikket írta és szerkesztette: A VilagHelyzete alapító szerkesztő újságírója

440 megtekintés

Comments


legte Tanka.jpg

VARGA DOMOKOS GYÖRGY művei itt és a wikin

dombi 2023.jpg
vukics boritora.jpg
acta 202305.png
gyimothy.png
dio.jpg
Blogos rovatok
KIEMELT CIKKEK
MOGY2023.jpg
bottom of page