top of page
szilajcsiko

Transzhumanizmus: a high tech gnoszticizmus (Kapuváry Máté elmélkedése)


                                             

A traszmozgalom a nemek közti határ elmosását szoktatja meg a közvéleménnyel, hogy utána jöhessen az ember és a gép, az élő és a nem élő, az ember és az Isten közötti határ elmosása…

 





„Isten jól tudja, hogy amely napon abból esztek, szemetek felnyílik, olyanok lesztek, mint az istenek, akik ismerik a jót és a rosszat." Ter 3.6

„Óriások éltek akkor a földön (és később is), amikor az Isten fiai az emberek lányaival összeházasodtak, és ezek gyermekeket szültek nekik; ezek a régi idők híres hősei.” Ter 6.5

 


Röviden a gnoszticizmusról

A gnoszticizmus egy szinkretikus vallás, tehát különböző vallásokat ‒ és nézetrendszereket ‒ magába olvasztó irányzat. Ezen a néven főként a koraközépkorban találkozunk vele. Általában a neo-platonizmusból, az egyiptomi és babiloni miszticizmusból, valamint a kereszténységből táplálkozott. Esetenként a Buddhizmusból is, és olyan dualista vallásokból, mint a zoroasztrizmus (pl. manicheizmus). A gnosztikusok általában kisebb heterogén, elitista csoportokat alkottak. A keresztényekkel heves vitákat folytattak. Átfogóan jellemző volt rájuk, hogy az anyagi világot megvetették, a testet a lélek börtönének tartották, és úgy gondolták, hogy az anyagi világ teremtője csak egy megvetendő demiurgosz, aki nem azonos az eredeti teremtő logosszal. A gnosztikusok célja a lélek kiszabadítása volt az anyag fogságából, és a Teremtővel való egyesülés, voltaképpen az isteni szint elérése: megistenülés, vagy apoteózis. Mindezt a belső bölcsesség (gnózis) révén.


Mint említettem, a gnosztikus csoportok nagyon szerteágazók voltak. Sok esetben aszkézissel, az anyagi élvezetek megtagadásával igyekeztek eltávolodni az anyagi világtól, ugyanakkor léteztek olyan szektáik, melyek az összes létező bűn elkövetésével, az utána történő vezekléssel, és az ebből származó katarzissal igyekeztek hasonlatossá válni Istennel. Ilyen, újkori gnosztikus csoport  ‒ történetesen a káiniták ‒ tagja volt a közismert Raszputyin is, aki általában élvhajhász magatartást folytatott, sokszor azonban magát korbácsolta vezeklésképpen. Érdekességként megemlíthetők a középkori európai adamiták, akik az édeni állapotokhoz igyekeztek visszatérni, és egy korabeli naturalista közösséget alkottak.


A gnosztikus gondolkodás a későbbiekben is fennmaradt, az olyan eretnek mozgalmaknak köszönhetően, mint a katarok, vagy bogumilok, később pedig olyan titkos társaságoknak berkeiben, mint a szabadkőművesek, rózsakeresztesek, és a bajor illuminátusok. Ezek sok hasonlóságot mutatnak a zsidó kabbalával. Olyannyira, hogy a katárizmus és a kabbala lényegében egy helyen és időben jelenik meg. A kölcsönös egymásra hatást a zsidó miszticizmus legnagyobb kutatója, Gershom Scholem is megerősíti.

 

Gnoszticizmus és kereszténység

A gnoszticizmus és a Biblia észjárása merőben különbözik egymástól. A gnosztikusok saját evangéliumokat használtak, melyek alapvetően különböztek a kanonizált evangéliumoktól. Míg pl. János evangéliumában az szerepel, hogy minden kinyilatkoztatott, a gnosztikus Tamás evangéliuma ekképpen kezdődik: 


Ezek (azok) a rejtett szavak, amiket az élő Jézus mondott, és amelyeket Didymos Júdás Tamás írt le. És mondta: „Aki megtalálja e szavak értelmét, nem ízleli meg a halált.”


A gnosztikus evangéliumokban Jézus gyakorlatilag nem abban az értelemben megváltó, ahogy azt a Biblia tanítja, hanem lényegében egy megvilágosodott mesterként tételeződik, aki tanításai révén vezeti el a tanítványait, hogy kibontakoztassák magukban az istenit, és ez által megvilágosodást érjenek le. Továbbá azt mondják, hogy Jézusnak vannak titkos tanításai is. Júdás evangéliuma pl. relativizálja bűnt. Júdás úgy szerepel benne, mint a legmagasabb beavatási fokot elért tanítvány, aki Jézussal együtt gyakran gúnyolja a többi tanítványt.


A Teremtés könyvében a világot az eredendően jó, egy igaz egyetemes Isten teremtette, és az eredendő bűn taszította később romlottságba; ellenben a gnosztikusoknál az anyagi világ eredendően romlott, s eleve egy gonosz istenség (demiurgosz) teremtette.

 

Teremtés könyve és az okkultizmus

A hagyományos kereszténység és a gnoszticizmus észjárása alapvetően különbözik. Az előbbi nézet szerint az ember ugyan halhatatlannak lett teremtve, de bűne következtében meg kellett tapasztalnia a halált. Éppen ezért szükség volt Jézus áldozatára, mely megváltja azon emberek bűnét, akik hozzá fordulnak. A gnosztikus gondolkodás az önmegváltásról szól. A tudati felemelkedésről, és az út végén történő megistenülésről. A megváltás jelképe a kereszt, és Jézus áldozatára utal; az önmegváltásból következő feltámadás jelképe pedig a főnix madár.  Visszakanyarodva a cikk eleji első bibliai idézethez: Mi volt a „Fényhozó” édeni hazugsága?

Ha a szemetek felnyílik, olyanokká váltok, mint Isten. Azok a keresztény teológusok, akik foglalkoznak okkultizmussal, általában arra a következtetésre jutnak, hogy itt a misztikus harmadik szem megnyílásáról van szó. Egy olyan illuminációról (megvilágosodásról), melyet a jó és rossz tudásának fája hoz el az embernek, tehát az ember innentől maga dönt a jóról és rosszról, nem Istenre hagyatkozik. A bibliai teremtés okkult megközelítése leginkább a beavatott Stanley Kubrick 2001 Űrodüsszeia című filmjében válik láthatóvá. A film elején az emberek primitív félmajomként élnek, mígnem találnak egy fekete obeliszket, melynek tetején megjelenik a napkorong. Ez jelképezi a tudás fényét. Ugyan a bűn itt is megjelenik, melynek a jelképe egy gyilkosság lesz, ugyanakkor ez a megvilágosító fény kellett ahhoz, hogy az ember eljusson a világegyetemet bejáró, fejlettebb létformába.  Ebben az elbeszélési módozatban az ember egy anyagi rabságba kényszerített lény, Lucifer pedig megmentőként tételeződik, amiért elhozta az isteni fényt, és az emberiséget megmentette a rabság alól. A gnoszticizmus, és általában a misztérium-iskolák fő célja nagyon hasonlatos az eredeti, édeni hazugsággal.

 

A teremtés manipulálása és a nephilim

Egy kevésbé ismert bibliai téma az, melyről a cikkem elején olvasható második idézet szól. Később arra is kitérek, hogy miért lényeges ez a fő témánk szempontjából. A mi kultúrkörünkben kanonizált Biblia igen szűkszavú ebben a tárgykörben. A bukott angyalok és emberek nászából születő óriások csak néhány helyen szerepelnek. Bővebben az apokrif Énok könyvében olvashatunk róluk, mely egyébként egyrészt kanonizált könyv az etióp egyházban, másrészt az általunk ismert Biblia (Júdás levele) hivatkozik Énok könyvére, melynek töredékeit a kumráni tekercsek között is megtalálták. Jelen cikk tárgya és terjedelme okán nincs lehetőség megfelelően elmélyedni ebben a témában. Röviden elég annyi, hogy a bukott angyalok és emberek keveredése utálatosság volt Isten előtt, mely megrontotta a teremtést, és az özönvíz részben ennek a vérvonalnak az elvágására jött létre. Bár utána is feltűnnek a Bibliában, ekkor már inkább refaitákként történik rájuk utalást. Énok könyve szerint a démonok a halott nephilimek szellemeiből keletkeztek.


Ha a nephilim témájára akár létező valóságként, akár allegóriaként tekintünk, van egy fontos elv, mely így is, úgy is fellelhető mögötte. Mégpedig az, hogy a Sátán nem tud teremteni, azonban mindenben utánozni akarja Istent. Ezt pedig úgy tudja megtenni, hogy manipulálja a teremtést. Az ember megteremtése Isten képmásaként, mindenképp az egyik legfőbb mozzanat a Bibliában. Így az ebben való utánzás mindig is az egyik legfőbb elemét jelentette az okkult iskoláknak. Gondoljunk csak az alkimisták homunculusára, a kabbalisták gólemjére, vagy a tibeti tulpára. Mivel Lucifer nem tud embert teremteni, így a bukott angyalok az emberi vérvonalat rontották meg, hogy létrehozzák a maguk homunculusát.

 

Csúcstechnológia és okkultizmus

Léteznek olyan keresztény elméletek, melyek azt mondják, hogy Isten utánzására legjobban napjaink modernitása nyitotta meg a kaput. Nem egy tudós maga is tagja volt valamilyen misztérium-iskolának. Ilyen volt pl. Platón, aki leírta egy olyan ideális társadalom működését, melyet a mostani titkos társaságok is létre kívánnak hozni. Említhetnénk akár Newtont vagy Darwint is, vagy akár Marxot, akinek a beavatója Moses Hess volt. A rakéta technológia úttörője – Wernher von Braun – egyenesen Aleister Crowleynak volt a tanítványa, aki a világ egyik legnagyobb hatású okkultistája volt, jelentős befolyással bírt a szórakoztató iparra is. Nem lehet kivétel a lélektan sem, ennek az irányzatnak is volt kiemelkedő misztikusa, Carl Jung személyében.


Azonban nem csak tudós személyek, hanem a technológiai vívmányok egy része is megfeleltethető okkult céloknak. Pl. Isten mindent lát a Sátánnal ellentétben, ezért keresztény gondolkodók egy része úgy tekint a térfigyelő kamerák rendszerére, mint ennek az utánzására a technológia révén. Vagy gondolhatunk a néha nemzeti körökben is nagy elfogadottsággal bíró luciferiánus és szabadkőműves Rudolf Steinerre, aki széles körben ismertette meg az Akasha Krónika tanítását. Ennek lényege, hogy létezik egyfajta kollektív tudás, melyhez meditáció révén hozzá tud férni egy olyan személy, aki kellő tudati szinttel rendelkezik hozzá, és így szinte mindentudóvá válhat. Ez megfeleltethető magával az internettel, vagy a felhő-szolgáltatással. Egy megfelelő sebességű hálózattal (5G, 6G), és mondjuk egy google szemüveggel szinte már valós időben tudunk információhoz jutni. A VR szemüvegekkel szinte világokat és valóságokat teremthetünk, de a szinte szó nem véletlenül szerepel a mondatban. Ismertebb téma a modern technológia bibliai megfeleltetése kapcsán a Jelenések könyvéből ismert „fenevad bélyege”, mellyel az Antikrisztus fogja megjelölni a hozzá tartozókat, és amely nélkül sem eladni, sem vásárolni sem lehet majd. Sokan ezt a karba ültethető chippel azonosítják. A gnoszticizmusban az androgünitás (nemnélküliség) is egy isteni attribútum. Ennek az anyagi világban történő propagálását és megvalósulását láthatjuk napjaink transzmozgalmában. A nemek közti határok eltörlése azonban semmi az ember és a gép közötti határok eltörléséhez képest. És itt válik hiteltelenné az elit körökben mozgó, keresztény-konzervatív oldalra beejtőernyőzött Elon Musk, de erről kicsit később…

Természetesen nem csak keresztény oldalról jelennek meg a korszerű értelmezések. A technológia segítségével történő Isten-utánzásról szól pl. a Lucy (nem véletlenül hasonlít  a név Luciferére) című film, illetve a Transzcendens Johny Deppel. Előbbiben a főszereplő egy szérum segítségével megtanulja használni az agyának 100%-át, és így válik ember feletti emberré, utóbbi pedig a Jelenések könyvének forgatókönyvét viszi végig, melyben Johny Depp tulajdonképpen az Antikrisztust alakítja, aki a „hightech” révén utánozza Istent. A főszereplők mindkét filmben képessé vállnak az anyag manipulálására, miután elérnek egy fajta apoteózist a technológia segítségével. Depp karakterének az esetében egy igazi gnosztikus, ugyanakkor transzhumanista önmegváltás történik.

 

Homo Deus: teremtményből Isten?

A modern kor vívmányainak felhasználása egy okkult kiteljesedésben nem csak egy keresztény vágyakozás és elmélet. Mint említtettem, számtalan olyan tudós tevékenykedett, aki maga is be volt avatva valamilyen misztériumiskola keretében. Keresztény-bibliai nézőpontból szemlélve ez egy kétségbeesett próbálkozás a bűn következményeinek kikerülésére oly módon, hogy az Isten által teremtett világ matériáját felhasználva emelkedjen fölébe – ami egy elég nagy ellentmondásnak tűnik. A másik szemszögből pedig a Demiurgosz által megbéklyózott ember a Lucifertől kapott fény segítségével egy olyan evolúciós folyamatot indított el (lásd 2001 Űrodüsszeia eleje), melynek a végén, már önnön evolúcióját irányítva, saját magát menti meg, vagy ha úgy tetszik: váltja meg ebből a fogságból.



A Transzcendens című film tulajdonképpen ennek a kísérletét és bukását mutatja be, mely párhuzamba állítható a Jelenések könyve történetével. Johny Depp antikrisztusi karaktere maga találja föl azt a számítógépet, melynek segítségével a tudat lementhetővé válik. Ezek után egy halálos sebesülést ‒ ebben az esetben inkább mérgezést ‒ szenved el, melyből egy mesterséges csodával megmenekül (akárcsak a majdani Antikrisztus), hiszen bár testileg meghal, egy hamis transzcendens beavatásban részesül. Teste „elhagyja az anyagi világot”, a tudata bekerül a felhőbe. Ezek után mindenhol jelen lesz, akárcsak Isten, valójában sehol sem lesz jelen, hiszen meghalt az eredeti személyiségével együtt.

A tudata viszont (vagy tudatának utánzata) szinte korlátlan hatalomhoz jut, méghozzá a hálózati kapacitás révén megszerezhető temérdek információ hasznosításával. Csodákat tesz, de csak a technológia segítségével. Számtalan embert megtéveszt, milliók imádják a képmását, melyet a számítógép generál. Gyógyít, de akit meggyógyít, azokat csatasorba állítja maga mellé; ha úgy tetszik, ők már viselik a bélyegét, és kollektív tudattal rendelkeznek (kaptár tudat).


Mindemellett elmondható, hogy a hollywoodi filmek gyakran előre kibeszélnek dolgokat, prediktív programozást végeznek. A Transzcendensben a hálózatosodás előrevetíti a „dolgok internetét”, ahol is a tárgyak hálózatba vannak kötve, képesek felismerni egy információt, és azt egy másik tárggyal közölni. Léteznek olyan elképzelések, hogy ebbe emberek is be lesznek vonva, pont a filmben látható nanotechnológia segítségével. A kaptártudat elmélet szerint egy teljes méhkaptár tudata több, mint a benne dolgozó méhek tudatának összege. Bár a film nem domborítja ki, Depp karaktere nyilván a hozzákapcsolt emberek tudatától is fejlődött. A filmben egyébként Elon Musk is kapott egy cameo-t, azaz villanásnyi szerepet.

 

Transzhumanizmus

A transzhumanizmus és a gnosztikus gondolkozás között egyértelműen kapcsolat áll fent, ahogy azt az előbb elemzett film is igazolja. Ennek előszobája a közismert traszmozgalom, mely a nemek közti határ elmosását szoktatja meg a közvéleménnyel, hogy utána jöhessen az ember és a gép, az élő és a nem élő, az ember és az Isten közötti határ elmosása. Ennek elfogadtatása a nehézsorsú, súlyos testi fogyatékossággal élő emberek „megjavításával” fog kezdődni, mely megnyitja a teret a szélesebb körű használat előtt. Több szerző, pl. Harrari, úgy véli, hogy az ember a technika segítségével Istenné válhat önnön erejéből, hiszen szuperképességekre tehet szert, és halhatatlanná válhat. Mindezt persze az anyagi világban, oly módon, hogy a tudat letölthető és átmenthető lesz számítógépekre, akár a Transzcendensben. 


Technikai oldalról a transzhumanizmusnak két ága van. Az egyiknél gépekkel javítanák fel az embereket, a másiknál pedig génsebészeti eszközökkel manipulálnák az emberi genomot a jobb eredményekért, nagyobb ellenálló képességért. Itt is képbe kerülnek a szuperkatonák. Érdekességként megemlítendő, hogy vannak elbeszélések, mely szerint ilyen szuperkatonák régóta léteznek, és be is vetik őket pl. a Delta Force keretében. Az MK Ultra elmeprogramozás esetében a delta programing is a harci képességeket kívánja javítani, állítólag az alakulat neve is innen jön. A delta programozást fogadásos viadalok résztvevőin is szokták alkalmazni. Ebben a témában Anneke Lucas interjúját tudom ajánlani – aki maga is MK Ultra túlélő – Alandra Markman, delta programozott túlélővel. Az MK Ultra programról bővebben egy másik cikkben készülök szólni, de itt is megemlítem még (pl. Grimes, Elon Musk volt barátnője esetében).


A transzhumanizmus másik ága pedig főleg a gép és ez ember egybeolvasztását jelenti, de ezen túlmenően olyan disztópikus megoldásokat is magába foglal, mint a mesterséges méh, vagy a születések feletti állami meg világállami felügyelet, és a gyermekek leválasztása az olyan természetes közegről, mint a család. 


Ahogy Vukics Ferenc is ecsetelte ide vágó videójában, a transzhumanizmusnak számos árnyoldala van. A társadalom szélsőséges kasztosodásásán és az ember megheckelhetőségén túl, elhozhatja az emberi faj megszűnését, a személyes szuverenitás brutális felszámolását. Hiszen ha a tudat letölthetővé válik, azzal a gondolatok is feltérképezhetőek lesznek, illetve ha az emberi egyedek egy hálózatra lesznek kötve, azzal megvalósul a totális kontrol. A rendszer fölötti ellenőrzést – nyilvánvaló módon – ugyanazok a személyek fogják gyakorolni, akik a pénz és korporációs hatalom feletti ellenőrzést is gyakorolják. Így megtörténik a Vukics Ferenc által említett privatizálása az életnek, sőt annak akár a szabadalmi jogok alá rendelése. 


 

Modern Nephilim

Mint rámutattam, a transzhumanista gondolkodás szinte mindenben lefedi a gnosztikus, illetve a luciferiánus észjárást. Az „emberteremtés”, az emberi faj manipulálása mindig is része volt az ezirányú törekvéseknek. A modern korban ebbe a vonulatba tartozik a mesterséges intelligenciával bíró emberutánzó robotok létrehozása, az elmeprogramozással létrehozott biológiai robotok, vagy a tudomány által „megteremtett” modernkori hibridek. Ez alatt pedig érthetjük a szupererővel bíró ember-robotok hibridjeit, vagy akár génsebészeti úton előállított ember-állat hibrideket. Itt nem feltétlenül kell látványos kimérákra gondolni Dr. Moreau szigetéről, elég, ha emberkinézetű emberek kapnak egy kis állati genomot, bizonyos tulajdonságok „föltuningolása” érdekében. Ahogy látható, a modernkori hibridekben is ugyanaz a manipulációs elv érvényesül, mint bibliai esetében.


Elon Musk, a konzervatív, antiwoke hős

Muskról feltételezhető, hogy egy beavatott családba született bele, hiszen édesanyja – Maye Musk – szeret luciferiánus jelképekkel pózolni, mint pl. a kitakart egy szem, ami a beavatottság egyik jelzője. Maga Elon Musk, is egy olyan halloweeni jelmezt visel, melynek a mellkasán egy termetes Baphomet jelkép van (korábban a templomosok használták, majd a kabbalista Eliphas Levi alkotott belőle modern Sátán-ábrázolást), a homlokán egy fordított kereszttel. Lehetne, hogy ez csak egy jelmez, azonban a közösségi felületeken ezt állította be profilképként is, ráadásul ebben a buliban pont édesanyjával vett részt. 

Elon Musk vagyoni gyarapodásának jelentős részét a baloldalon gerjesztett klímapániknak, és az elektromos autó-fejlesztésre, -gyártásra kapott adókedvezményeknek meg a mesterséges keresletnöveléseknek köszönheti. Az égboltunkat teleszórta katonai és megfigyelő műholdakkal, továbbá a cikkben tárgyalt transzhumanizmus egyik legnagyobb gyakorlati megvalósítója. Noha gondja van azzal, hogy egyik gyereke transznemű lett, de ha minden igaz, akkor nem lenne gondja vele, ha transzhumán lenne. Bár valóban jókat mond, a normalitáspártiak számára tetszetős dolgokat, ugyanakkor észre kell venni, hogy ezek a felszíni, népszerű témák a jobboldali körökben, így a figyelem kevésbé összpontosul személyiségének esetleges árnyoldalaira. Márpedig a technokrácia előmozdítása és a transzhumanizmus korántsem lehetnek konzervatív célok.


Egyébként Musk barátnője az énekesnő Grimes, akivel három közös gyerekük született. Grimes is transzhumanista, a gyerekeknek pedig ép elmével nehezen értelmezhető nevet adtak: X Æ A-12, Exa Dark Sideræl, Techno Mechanicus. Az első kettőhöz magyarázatot is fűztek. Elsőnél az X az ismeretlen változót, az Æ a szerelemre és a mesterséges intelligenciára utal, míg a név egy másik része pedig a CIA Lockheed A-12-es felderítőgépére; de az A az arkangyalt is jelöli. Meg kell, hogy jegyezzem, az angyalokra ebben a környezetben történő utalás bukott angyalt is jelenthet. Musk megosztotta, hogy a Æ-t úgy ejtik, mint az ash-t (angolul: hamu), egyébként ez egy tünde írásmód a Gyűrűk Ura könyvből. Exa Dark Sideræl esetében: az Exa szuperszámítógépre utal, a Dark (sötét) az ismeretlenre, melytől Grimes szerint félnek az emberek, pedig a sötét valójában csak a fotonok hiánya. A Sideræl pedig a csillagidőt, az univerzum idejét jelenti, nem a mi relatív földi időnket. A harmadik gyerekről nem osztottak meg egyéb információt a nyilvánossággal. Grimes-t a gyerekek az eredeti keresztnevén szólítják, ő pedig nem tud azonosulni az anya szóval. Érdekes ez a modernkori konzervativizmus…


Grimes – egyéb bizarr klipjei mellett – közösen szerepel Bella Porch-csal. A közös klipjük a transzhumanista utalások mellett, számos MK Ultra szimbólumot is felsorakoztat. Bár ezt bizonyítani nem lehet, feltételezhető, hogy a transzhumanista Grimes – mint sokan mások a szórakoztató iparban – trauma alapú elmeprogramozásban részesült. Bár a hivatalos történet szerint Elon és Grimes véletlenül ismerték meg egymást, nem árt megjegyezni, hogy furcsa véletlen az, ha valaki, aki a gazdasági elitnek a tagja, és egy olyan családból származik, ahol kedvelnek bizonyos okkult jelképeket, és maga is egy okkult gondolkodásra visszavezethető filozófiát vall magáénak, pont egy olyan lányt választ, aki klipjében bukott angyalnak öltözve harap bele az édeni almába, vagy transzhumán robotként osztja az igazságot.

 

Luciferizmus és transzhumanizmus

Tulajdonképpen az egész cikkemben azt igyekszem feltárni, hogy a transzhumanista gondolkodás mitől gnosztikus és luciferiánus. Itt fontosnak tartom megjegyezni, hogy azok a személyek, akik magukat Lucifer követőnek vallják, általában megkülönböztetik magukat a sátánistáktól.  Szerintük a Sátán és Lucifer két külön személy, a Fényhozó egyfajta megváltóként emeli fel az emberiséget egy magasabb szintű létezésbe. Hogy két személyről lenne szó, azt a Biblia nem erősíti meg, sőt arra figyelmeztet, hogy a Sátán a világosság angyalának adja ki magát. Egy ilyen típusú megváltás kíván lenni a transzhumanizmus is. Az emberiség megkapta azt a fényt, ami elindított azon az úton, hogy megváltsa saját magát, és egy új létformába lényegülhessen át. Az, hogy a luciferizmusnak köze van a tárgyalt irányzathoz, Max More filozófusnál érhető leginkább tetten. A ’90-es évek elején ő fogalmazta meg a transzhumanizmus mint futurista irányzat alapjait. Az In Praise of the Devil (Az ördög dicséretében) című esszéjében pedig össze is kapcsolja a két irányzatot: 


„Az ördög – Lucifer – a jót szolgáló erő (ahol a „jót” egyszerűen úgy definiálom, mint amit nagyra értékelek, nem akarok egyetemes érvényességet vagy szükségszerűséget sugallni az orientációhoz). A „Lucifer” azt jelenti, hogy „fényhozó”, és ennek el kell kezdenie rávilágítania szimbolikus fontosságára. A történet az, hogy Isten azért dobta ki Lucifert a mennyből, mert Lucifer elkezdte megkérdőjelezni Istent, és nézeteltéréseket terjesztett az angyalok között. Emlékeznünk kell arra, hogy ezt a történetet az istenisták szemszögéből mesélik el (ha szabad egy kifejezést alkotnom), és nem a Luciferiek szemszögéből (ezt a kifejezést arra fogom használni, hogy megkülönböztessünk minket a hivatalos sátánistáktól, akikkel alapvető különbségek állnak fönt). Az igazság ugyanolyan könnyen lehet az, hogy Lucifer lemondott a mennyországról.


More szerint Lucifer valószínűleg az elnyomó Jehova demiurgosz iránti erkölcsi felháborodás miatt száműzte magát. Ezért leírja a luciferi gondolkodás alapját:


„Isten, aki a jól dokumentált szadista, kétségtelenül a közelében akarta tartani Lucifert, hogy megbüntesse, és megpróbálja visszatéríteni (Isten) hatalma alá. Valószínűleg az történt valójában, hogy Lucifer elkezdte gyűlölni Isten országát, szadizmusát, a szolgai engedelmesség követelését, pszichotikus dühét a független gondolkodás és viselkedés bármilyen megnyilvánulása miatt. Lucifer rájött, hogy soha nem tud teljesen önállóan gondolkodni, és egészen biztosan nem tud önálló gondolkodása szerint cselekedni, amíg Isten irányítása alatt áll. Ezért elhagyta a mennyországot, azt a szörnyű szellemi államot, amelyet a kozmikus szadista Jehova uralt, és elkísérte néhány angyal, akiknek volt elég bátorságuk ahhoz, hogy megkérdőjelezzék Isten tekintélyét és értékszemléletét.”



Míg a Transzcendens című film a végidőkre vonatkozó próféciák allegóriájának, illetve egy lehetséges megvalósulása bemutatásának tekinthető, addig a Lucy című film a luciferizmus, és transzhumanizmus  ünneplésének. A főszereplő neve is egyértelmű utalás. A film elején macskamintás ruhában láthatjuk, ami egy jelzés, hogy ő még egy állatias ösztönlény. Később azonban egy szintetikus (azaz ember által létrehozott) szer segítségével képes lesz használni agyának 100 %-át (a történet persze tudományosan nem állja meg a helyét, annál inkább szimbolikus). Ekkor – mint egy beavatás után – Lucy egy teljesen más úton indul el.


Azonban, ahogy egyre okosabb lesz, mindinkább kiüresedik, pszichopata módon gyilkolni kezd. Később a szemeiről láthatunk egy közeli képbevágást: hüllőszerűvé vált, ez jelzi, hogy ő már nem ember. Az embereket alantasabb, manipulálható lényként kezdi kezelni. Az elithez hasonlatosan sok időt kezd fordítani elektronikus eszközeink megfigyelésére. Végül – a Transzcendesben történtekhez hasonlatosan – megtanulja uralni és manipulálni az anyagot. Létrehoz egy szuperszámítógépet és egy adathordozót, melyre minden tudást rátölt. Amikor eléri az apoteózist (megistenülést), hatalmas fényt bocsájt ki, közben sok ember meghal körülötte. Ez egyfajta véráldozatra utal, illetve közvetíti a végtelenül elitista réteg üzenetét: az átlag, idióta emberért nem kár, korlátlanul feláldozható. Amikor a film végén keresik a főszereplőt, hogy merre van, a számítógépre egy üzenetet küld: „mindenhol”.


Összegzés

Összefoglalásként elmondható, hogy a gonsztikus gondolkodás, luciferizmus és transzhumanizmus között párhuzamok állnak fönt. Együttesen egy olyan ideológiát képviselnek, mely alkalmas egy technokarata diktatúra kialakításra, melyben egy elit kaszt biológiai értelemben is elszakad az általuk alávetetteknek tekintett emberektől, akiket soha nem látott vezérlésnek tudna alávetni, vagy akár egy kaptártudatba kapcsolni. Ehhez olyan bibliai témák is kapcsolódnak, mint az ember megkísértése, a számára elhozott hamis fény, vagy a nephilim és a teremtés manipulációja. Ugyanaz az elit, mely ezen ideológiák mentén tevékenykedik, uralja a szórakoztatóipart, és létrehoz olyan alkotásokat, melyek elképzeléseik megvalósulásáról szólnak. Ez egy átfogó ideológia, melynek nincsenek színei, nincs politikai hovatartozása, ezáltal bárkinek eladható. Rendelkezik liberális prófétákkal (pl. Harrari), és konzervatív prófétákkal (pl. Musk). Ehhez a végső gondolathoz kapcsolódik a függelék is.

 

Függelék

Korábban a konzervatív elképzelések legnagyobb ellenlábasa az egyre szélsőségesebb liberalizmus volt, napjainkra azonban egyre több ideológiáktól független formáció jelenik meg. Ilyenek a nemzetiszín pántlikába kötött, globalista pártok. Miközben Európában egyre kevésbé lehet megkülönböztetni a liberális és konzervatív pártokat, olyan – technokrata elit által felemelt – percemberek jelennek meg a politikai térben, akik ha kell, Wass Albert idézeteket osztanak meg, ha pedig kell, állva tapsolják meg a legnagyobb globalista politikusokat. A magyar politikában ez a Jobbikkal kezdődött, és most a Tisza Pártnál tart, a kettő között pedig Radnai Márk az összekötő. Azonban az irányvonal megtalálható akár egy olyan konzervatív kormánypártnál is, mely örömmel szolgálja ki az olyan technokrata, gloablista terveket, mint a covidizmus. Lezárásként pedig álljon itt egy friss hír a magyar állami televízióról:


„A Delta Hírek megújult díszletében Bíró Ada, a mesterséges intelligencia segítségével életre hívott képi és nyelvi modell új külsővel és feladatokkal jelentkezik. Alkotójának köszönhetően a műsorvezetésen túl részt vehet a képek szerkesztésében is. Így a mesterséges intelligencia segítségével egyedülálló látványt tárhat a nézők elé: a világot úgy, ahogyan ő látja. Az első adásban a teremtés különböző értelmezésével ismerkedhetnek meg a nézők. Mi lehetett Isten valós célja a világ teremtésével? Vajon van köze a mesterséges intelligenciának a teremtéshez?”

600 megtekintés

3 Comments


Guest
Sep 17

Kiváló elemzés! 👏

Like

Guest
Sep 16

Máté olyan témákat feszegetsz amik valakiknek biztos nagyon nem tetszenek. Nekem viszont igen.


Isten tartson meg! Bármikor szívesen elolvasom az írásaidat.


Like

Guest
Sep 16

Nagyszerű összefoglaló.

Like
legte Tanka.jpg

VARGA DOMOKOS GYÖRGY művei itt és a wikin

dombi 2023.jpg
vukics boritora.jpg
acta 202305.png
gyimothy.png
dio.jpg
KIEMELT CIKKEK