Vukics Ferenc válogatása a nemzetközi sajtóból (21)
- szilajcsiko
- jan. 10.
- 3 perc olvasás

Tyler Durden:
Egy másik DEI-mino vízesés ‒ A McDonald's legutóbb elállt a sokszínűségi célok teljesítésétől
A bírósági ítéletek, a fogyasztói visszahatás és az önérdekekre való racionális odafigyelés keveréke előtt meghajolva az amerikai intézmények feladják a sokszínűség, a méltányosság és a befogadás kultuszát.
A legutóbbi dominó, amely lehullott, egy amerikai ikon: A McDonald's hétfőn bejelentette, hogy számos sokszínűségi kezdeményezését visszavágja.
A hírt a McDonald's tulajdonosaihoz/üzemeltetőihez, alkalmazottaihoz és beszállítóihoz intézett nyílt levélben közölte. A DEI-től való eltávolodást befolyásoló egyéb tényezők között
a vállalat rámutatott a Legfelsőbb Bíróság 2023-as döntésére, amely megsemmisítette a faji alapú felvételi gyakorlatot.
"Mi... felmértük a változó jogi környezetet, hogy előre lássuk, milyen hatással lehet ez a döntés az olyan vállalatokra, mint a McDonald's” ‒ írta a cég.
Donald Trump megválasztott elnök, a DEI-politika lelkes kritikusa, 2024-es kampánya során híresen sokat dolgozott egy műszakban egy Bucks megyei, Pennsylvania állambeli McDonald's-ban.
A McDonald's visszatérése a racionalitáshoz hasonló fejleményeket követ egy sor hatalmas amerikai vállalatnál, köztük a Walmart, a Ford, a John Deere, a Lowe's, a Harley-Davidson, a Jack Daniel's, a Microsoft, a United Airlines és a Boeing esetében. Miközben a McDonald's megerősítette a befogadás iránti elkötelezettségét, a vállalat bejelentette, hogy „módosít... néhány gyakorlatot”. Többek között:
Visszavonulunk az ambiciózus reprezentációs célok kitűzésétől, és ehelyett továbbra is arra összpontosítunk, hogy az üzletünket gyarapító befogadási gyakorlatokat továbbra is beágyazzuk mindennapi folyamatainkba és műveleteinkbe.
Szüneteltetjük a külső felméréseket , hogy a belső munkára összpontosíthassunk, amelyet az üzlet növekedése érdekében végzünk.
Visszavonjuk az Ellátási lánc kölcsönös elkötelezettség a DEI mellett című ígéretét, és inkább a beszállítókkal folytatunk integrált megbeszéléseket a befogadásról, mivel az kapcsolódik az üzleti teljesítményhez.
A McDonald's homályos utalása a „külső felmérések szüneteltetésére” szinte biztosan a Human Rights Campaign éves felmérésére utal, amely a vállalatokat az LMBTQ befogadás szempontjából osztályozza, míg a beszállítói lánc DEI fogadalma a McDonald törekvése volt, hogy a vállalat beszállítóira rákényszerítse a DEI rendszereket, követelve tőlük, hogy ígérjék meg, hogy „felgyorsítják a befogadás és az összetartozás kultúráját”.
A fogadalom bejelentésekor a McDonald's azt mondta, hogy 20 amerikai beszállítóval kezd, és az a célja, hogy 2025-re „a McDonald's teljes értékláncában bevezetje”. Ehelyett 2025-ben a rendszer elpárolog.
A McDonald's bejelentésének talán legjobb eleme az volt, hogy felkarolta azt, amit jóindulatú semlegességnek nevezhetnénk:
„Izgatottak vagyunk, hogy egy új koncepciót is bevezethetünk: az 'Aranyszabályunk' erejét ‒ mindenkivel méltósággal, tisztességgel és tisztelettel bánunk, mindig”.
Robby Starbuck, a konzervatív, aki egy rendkívül hatékony, bojkottal fenyegető, DEI-ellenes hadjáratot indított a kiemelkedő fogyasztói márkájú vállalatok ellen, arra utalt, hogy a McDonald's küszöbön álló célba vétele váltotta ki a bejelentést, megjegyezve, hogy pénteken közölte a céggel, hogy egy cikken dolgozik a gyakorlatukról. A Starbuck a közösségi médiában közzétett bejegyzésében ünnepelte a McDonald's lépését és azt a szélesebb körű trendet, amelynek része:
"A kampányaink olyan hatékonyak, hogy a világ legnagyobb vállalatait rávesszük, hogy változtassanak a politikájukon anélkül, hogy én először egy olyan sztorit írnék, ami leleplezi a fura politikájukat.
A cégek látják, hogy Amerika vissza akarja kapni a józanságot. A wokeness korszaka a szemünk láttára haldoklik. A vállalati Amerika tájképe gyorsan változik a józanság és a semlegesség irányába. Mi vagyunk a trend, már nem az anomália."
A McDonald's woke infrastruktúrájának egy része megmarad, de átnevezik, hogy jobban illeszkedjen ahhoz, ahogy a vállalat a dolgokat a jövőben megközelíti.
"Fejlődik az, ahogyan a sokszínűségi csapatunkra hivatkozunk, amely mostantól Globális befogadási csapat lesz. Ez a névváltoztatás jobban illik a McDonald's-hoz a befogadási értékünk fényében, és jobban illeszkedik a csapat munkájához” ‒ közölte a McDonald's.
A McDonald's megjegyezte, hogy az amerikai vezetőinek 30%-a „alulreprezentált csoportokból” származik. Ez azonban csak 1%-kal magasabb, mint 2021-ben volt az Associated Press szerint. A 2025-ös év végére 35%-ot tűzött ki célként.
A McDonalds 2021-ben, egy évvel azután, hogy George Floyd halála a minneapolisi rendőrség őrizetében elindította a DEI-mániát, amely végigsöpört Amerikán és Nyugat-Európán, mindent beleadott a sokszínűségi programokba.
A társadalmi nyomás mellett a vállalatot az alkalmazottakkal szembeni szexuális zaklatás és a fekete bőrű korábbi franchise-tulajdonosokkal szembeni faji megkülönböztetés miatt indított perek is sújtották.
Ahogy a Nagy DEI visszaszorulás folytatódik, az egyetlen kérdés az, hogy...
ki lesz a következő?



















