„A nyugat védi Izrael népirtását és imperializmusát” – Olasz katolikus püspök Netanjahu ellen: „Népének fel kell lázadnia”
- szilajcsiko
- júl. 21.
- 4 perc olvasás
Vajda Miklós cikkajánlója

Az eredeti cikk forrása:
Szerző: Piero Angelo De Ruvo
Moscone úr: „Izrael védelme csak azért, mert a térség egyetlen demokráciájának tartják, hazugság, történelmi hazugság, ideológiai bűnrészesség” – „Atyánk, bocsáss meg nekünk: hagytuk, hogy Gáza csendben meghaljon” – a Nyugat bűnrészességével
2025. június 14-én, egy érzelmekkel, elszántsággal és felelősségtudattal teli téren került sor a „Gargano in marcia per Gaza” (Gargano a gázai övezetért) elnevezésű tüntetésre San Giovanni Rotondóban (FG). Ez egy civil és spirituális kezdeményezés volt, amely polgárokat, aktivistákat, vallási személyiségeket és intézmények képviselőit hozta össze, hogy elítéljék a közel-keleti erőszak eszkalálódását és a nemzetközi közösség közönyét.
HATALMAS IRÁNI TÁMADÁS: 700 rakétából és drónból álló 9. hullám. Az IRGC megsemmisítette az izraeli rezsim kulcsfontosságú katonai hírszerző központját Tel-Avivban.A Capitanata szívében lezajlott esemény szimbólumául Padre Pio földjét és Mihály arkangyal jelenéseit választotta: egy szent helyet, a béke és a párbeszéd jelképét, amely egy új, erős és bátor üzenetté alakult át.
Franco Moscone atya, a Manfredonia-Vieste-San Giovanni Rotondo érsekségének érseke, a San Pio-szentély prelátusa hangja sürgető felhívásként visszhangzott a kollektív lelkiismerethez, olyan beszédet mondva, amely megérintette a jelenlévők szívét, és szélesebb körű vitát indított el a vallás, a politika és a civil társadalom szerepéről a többé már nem figyelmen kívül hagyható tragédiákkal szemben.
„A hallgatás bűnrészességet jelent a népirtásban”
„Nincs mit hozzátennem, csak megerősítem és megismétlem minden szavát, amit hallottunk” – kezdte az egyház képviselője, határozottan felelősséget vállalva az apostolok utódjaként betöltött szerepéért, emlékeztetve arra, hogy „az apostolok palesztinok, szemiták voltak”.
Egy olyan kijelentés, amely nemcsak szimbolikus, hanem mélyen politikai és spirituális is volt, és az evangéliumi üzenet középpontjába a palesztin néppel való szolidaritást helyezte.
A beszéd lényege a nemzetközi intézmények hallgatásának egyértelmű elítélése volt a folyamatban lévő mészárlással szemben:
„Mindazok, akik hallgatnak, bűnrészesek egy népirtásban”
– mondta, elítélve egy olyan állam passzív vagy aktív támogatását, amely demokratikusnak nevezi magát, de a pusztítás és az elnyomás eszközévé válik.
„Amikor egy demokrácia a háború eszközévé válik, az rosszabb, mint bármely más rezsim.”
CIONISTÁK és NÁCIK NÉPIRÍTÁSA A SZENTFÖLDÖN. Netanjahu a Gázai övezetben élő muszlimok után Libanonban is keresztényeket mészárolt le.A kritika nyíltan a Nyugatnak szól:
„Izrael további védelme csak azért, mert a térség egyetlen demokráciájának tartják, hazugság, történelmi hazugság, ideológiai bűnrészesség”,
azzal vádolva az európai és olasz uralkodó osztályokat, hogy a demokrácia fogalmát pajzsként használják az igazolhatatlan igazolására.
A béke földje, nem a háborúé
Pio atya, a béke embere, és Mihály arkangyal alakjára emlékeztetve, „aki csak a mennyben harcol”, Monsignor Moscone hangsúlyozta a San Giovanni Rotondóból kiinduló béke iránti elkötelezettség mély jelentését.
„A világ békéjének építése azt jelenti, hogy tiszteljük ezeket a nagy személyiségeket, akik innentől kezdve megvilágosították az emberiséget”.
„A NATO HAZUGSÁGAI A GÁZÉRT FOLYTATOTT MEDITERRÁN HÁBORÚKKAL KAPCSOLATBAN”. Exkluzív interjú az Interpol volt EU-tisztjévelErőteljesen hivatkoztak az olasz alkotmányra is, különösen a 11. cikkre: „Olaszország elutasítja a háborút, mint más népek szabadságának megsértésére szolgáló eszközt”.
Ez egy olyan alapelv, amelyet az érsek közbeszólása szerint „legalább harminc éve, az 1991-es első öbölháborútól kezdve minden kormány szisztematikusan figyelmen kívül hagyott”. Komoly hangon hozzátette: „Egy olyan nemzetet építettünk, amely nem tiszteli a saját alkotmányát”.
Európa és a kettős mérce az izraeli imperializmussal szemben
A beszéd jelentős részét a legutóbbi nemzetközi eseményeknek és az Európai Uniónak szentelték, amelyet kettős mércével vádoltak:
„Az Európai Bizottság ma aláírta a tizennyolcadik szankciót Oroszország ellen. De egy szót sem szóltak Izrael iráni bombázása ellen. Nincsenek szankciók, nincs elítélés.”
Emlékeztetett arra, hogy az Izrael által 2023. október 7. óta bombázott országok listája egyre hosszabb, immár Libanont, Szíriát, Jement, és immár Iránt is tartalmazza.
Monsignor Moscone folytatja,
a valódi célpont az „izraeli regionális imperializmus”, amelyet a nyugati demokráciák eltűrnek, sőt bizonyos esetekben támogatnak is:
„Netanjahu lázadásra buzdítja az irániakat, de ezeket a szavakat magának és népének kellene mondania, akik megpróbálnak lázadni, de megfojtják őket.”
Egy globális háború, amelyet a fegyverlobbi érdekei szőttek
A beszéd talán legfilozófiaibb és legtörténelmibb részletében olyan gondolkodókat idézett meg, mint Immanuel Kant és Niccolò Machiavelli, hogy megismételjék, „nincs igazságos háború, sem megelőző háború”.
A háborús retorikát darabonként bontja le, ahogy azt egy korábbi beszédében már tette:
„A Si vis pacem, para bellum kifejezés a történelem legnagyobb hazugsága” – mondta, azzal érvelve, hogy a háborúra való bármilyen felkészülés már önmagában is a háború egyik formája, és
„őrületként” jellemezte az Európai Unió azon döntését, hogy állami költségvetésének 5%-át katonai kiadásokra fordítja – ez a befektetés, mondta, csak a halálárusok gazdaságát és a közöny légkörét táplálja.
A béke, mint az igazság és az igazságosság alapja
A zárszót egy olyan gondolatra bízták, amely összefonja az etikát, a hitet és a felelősséget:
„Béke nélkül nem élhetek. És ha nem élhetek, nem tudom kifejezni az igazságomat. A béke építi az igazságosságot, nem pedig fordítva.”
Ezzel a kijelentéssel a beszéd egy új rend építésére való felhívássá alakult, ahol a béke a polgári együttélés és az emberi igazság alapja.
Monsignor Moscone beszéde mélyen megdöbbentő erkölcsi tisztasága és a bátorsága miatt, amellyel elítélte a nemzetközi politika képmutatását.
„ÁLLÍTSUK MEG A NÉPIRÍTÁSOKAT, ÁLLÍTSUK MEG A FEGYVEREKET”. A SAINT PIO BISHOP THUNDERS pártja az EU ellen a REARM tervért: „Szégyellem, hogy európai vagyok…”Szavai lelkiismeret-kiáltásként visszhangoznak, amely megtöri a Gázai tragédiát övező fülsiketítő csendet. Egy olyan korban, amikor a háborút gyakran „védekezésnek” vagy „demokráciának” álcázzák, ritkán hallani olyan intézményi hangot, amelynek van bátorsága az árral szemben menni, az emberi méltóságot, és nem a geopolitikai érdekeket helyezve a középpontba.
Különösen jelentősnek tartom az Alkotmányunkra való hivatkozást és a vallások szerepét, mint a béke eszközeit, és nem az ideológiai igazolásét.
Az a döntés, hogy egy ilyen erőteljes beszédet egyenesen a „szentek földjéről” mondanak, erős szimbolikus értékkel bír: arra emlékeztet minket, hogy a valódi spiritualitás soha nem semleges az igazságtalansággal szemben, hanem mindig a gyengébbek oldalán áll.
Piero Angelo De Ruvo

















