Czigány Edit: Ujjgyakorlatok (Meditatív feljegyzések) 2.
![](https://static.wixstatic.com/media/55b554_8e915a33afc640d586428542d25b6b35~mv2.png/v1/fill/w_101,h_93,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/55b554_8e915a33afc640d586428542d25b6b35~mv2.png)
![](https://static.wixstatic.com/media/55b554_853135e8dc144fa1a71034fd898f764e~mv2.png/v1/fill/w_101,h_93,al_c,q_85,usm_0.66_1.00_0.01,blur_2,enc_auto/55b554_853135e8dc144fa1a71034fd898f764e~mv2.png)
Az irodalom nem más, mint a vallomás lehetősége
(Pilinszky)
Bach – Az ősminta
„Johann Sebastian Bach zenéje Isten létének bizonyítéka” – írja Pilinszky.
Ezt a zenét látni, érezni, tapintani, ízlelni, fölfalni, habzsolni lehet.
Az oboák fájdalmas, barna könnyeket hullatnak.
A csembaló rézszínű fátyolban dorombol.
Vonósok fehér sikolya.
Hárfa rózsaszín mosolya.
Orgona mély-lila robaja úszik feléd.
Táncos kedvű, dévaj faun.
Gyémántkönnyeket hullató árvaság.
Gyöngyöző-habzó pohár pezsgő.
Tovadübörgő, áradó folyam.
Győzelmesen szárnyaló főnixmadár.
Elegáns matematikai egyenlet.
Óceánérzés, energiavulkán.
Kvantumugrás az Univerzumba.
Talán nem is zene. A hangok közti Űr.
Az ősminta. A plazmatenger.
Bach zenéjét hallgatva – néha – megbocsátok az emberiségnek.
2005. november