Traumatizált egy kislányt egy genderideológiát „oktató” tanár
Egy kanadai család nemrég keresetet nyújtott be az Ontariói Emberjogi Bíróságnál, miután az iskola első osztályába járó kislányuk teljesen összezavarodott annak hatására, hogy a tanáruk azt sulykolta beléjük: „Nincsenek sem lányok, sem fiúk”.
A kereset szerint a gyerekekkel 2018 januárjában a tanár az alábbi, az LMTBQ-identitásokról szóló videót nézette meg:
A videóban többek közt arról esik szó, hogy „vannak olyan emberek, akik se nem fiúk, se nem lányok”, akik nem érzik magukat egyik nemhez tartozónak sem, és ezért nincs is (társadalmi) nemük (gender). A gyermek édesanyja szerint a tanár a videó levetítése mellett több alkalommal is erőteljesen hangsúlyozta a gyerekeknek, hogy „Nincsenek sem fiúk, sem lányok”.
A szülők állítása szerint mindezek következtében a kislány elbizonytalanodott a saját identitásában, például megkérdezte, hogy vajon orvoshoz kéne-e mennie amiatt, hogy lánynak érzi magát.
A szülők a problémákat tapasztalva a tanárhoz fordultak, aki válaszul mindössze annyit közölt, hogy az iskola kitűzött céljai közé tartozik a „nemi fluiditás” elfogadtatása. Ezt később az iskola igazgatója is megerősítette nekik, hozzátéve, hogy a genderelmélet oktatása azokban a gyermekekben próbál biztonságérzetet kelteni, akik a biológiai nemüktől eltérő identitással rendelkeznek.
Az igazgató mellett a szülők az iskola vezetői testülete felé is jelezték, hogy gyermeküket miként érintették a fenti élmények, azonban – panaszuk szerint – itt sem kaptak több segítséget az általuk felvázolt probléma megoldásához. Ezért végül úgy döntöttek, másik iskolába íratják a gyermeküket, aki azóta jól is teljesít – és örül, hogy az új tanárai már nem tanítanak olyasmiket neki, mint hogy „nincsenek sem fiúk, sem lányok”.
A szülők azonban bírósághoz is fordultak az ügyben. Mrs. Buffone, a kislány édesanyja így fogalmazta meg álláspontját: „Az Ontariói Emberijogi Kódex [amelyet 1962-ben léptettek törvénybe Kanadában] kimondja, hogy a gyermekek ideológiai alapú befolyásolása diszkriminációnak minősül. Bizonyítani fogjuk, hogy a módszer, amelynek keretén belül a tanár a genderelméletre tanította a gyerekeket, éppen ilyen ideológiai alapú befolyásolást valósított meg”.
(...)