top of page

A mi városunk, Budapest – kilóg a lóláb (Barabás Géza írása)





A budapesti autósközlekedést hétről-hétre újabb trauma éri, újabb és újabb útlezárásokkal, sávmegvonásokkal találkozunk. Az egyik ismerősöm hívta fel a figyelmemet a nagykörút egyik sávjának lezárására, ezt jöttem megtekinteni.

Szinte hihetetlen, amit újólag is látok. A Nagykörúton, ami a belváros egyik főközlekedési útvonala, főütőere, a két autós sávból az egyiket kerékpáros sávnak jelölték ki. 51 éve van vezetői engedélyem, 48 éve van hivatásos jogosítványom, azóta vezetek rendszeresen Budapesten, de ilyen drasztikusan, szándékosan, tudatosan, lépésről-lépésre tönkre tett közlekedést sohasem tapasztaltam!

A sorozatos „forgalomszűkítés”, sávlezárások, a hétvégi pesti és budai rakpartlezárások, hidak hétvégi lezárásai, Lánchíd lezárása, le és visszakanyarodási lehetőségek csökkentése, útszakaszok lezárása-szűkítése, egyirányú hosszú útszakaszon egy háztömbnyi részen a forgalom lezárása, a forgalomtól elvett és elkerített kerékpársávok kialakítása, új tervek az autós forgalom további csökkentésére, mindezekből azt látom, hogy évek óta szándékos, tudatos, összehangolt támadás zajlik Budapesten az autósközlekedés ellen, amelyet a dollárbaloldali képviselők és polgármesterek csinálnak, a legtöbb olyan kerületben, ahol a képviselői testületben többségben vannak.

Tegyük fel a régi kérdést: „Mégis kinek az érdeke”? Kinek az érdekeit képviselik a dollárbaloldal polgármesterei, képviselői és főpolgármestere? Nyilván azokét, akik nagy összegű, külföldről származó pénzekkel támogatják kampányaikat, hatalomban tartásukat.


Csak úgy potyognak a pénzgyűjtő ládikákban a külföldről származó euro centek, alkalmanként a vadiúj 50 és 100 euros bankjegyek egymás utáni sorozatszámban, az európai és amerikai kisnyugdíjasoktól, ismeretlen européer jótevőktől, a magyar nép szabadsága érdekében? Hát nem bájos történet?

Én hová tehetem ki a kis pénzgyűjtő ládikámat Londonban, Párizsban, Nem Yorkban, hogy valamelyik arra sétáló kutya elvégezhesse bele a napi szükségletét? A magam szórakoztatására éppen egy amerikai filmet nézek,

New Yorkban játszódik és a kétszer 6 sávos útjukon nincs felfestve és elválasztva kerékpársáv. De vacak lehet nekik!

Nos, úgy látom, a megtévesztett, félrevezetett kerékpárosok csak színpadi kellékek ebben a fővárosi közlekedést tönkretevő történetben. Jó kis fedősztori a magyar gazdaság, a kis és középvállalkozások ellehetetlenítéséhez, megroppantásához. Akárcsak a „zöld város, zöld energia” hamis balliberális propagandája. Tarlós István úgy zöldített, hogy elültetett 10 ezer fát a városban, Karácsony Gergely 10 millió gazt hagyott növekedni a városban a hasonló agendájú polgármester barátaival együtt. A ritka de létező virágos városrészek, gyöngyszemek éppen azt mutatják, hogy ez nem pénz kérdése, hanem alkalmasságé, igényességé, kultúráé, intelligenciáé.

Ingatlanszakértőként el kell mondanom azon véleményemet, hogy a közlekedés akadályoztatása, szűkítése miatt a belvárosi ingatlanok felújítási lehetőségei, a kisebb-nagyobb javítások megnehezültek, ellehetetlenültek. A belvárosi ingatlanok nagy része felújításra vár, de éppen a közlekedési-parkolási nehézségek miatt is, a felújítási összegek drasztikusan megemelkedtek, másrészt pedig a belvárosi ingatlanok, lakások, üzlethelyiségek egy része lassan, de biztosan elértéktelenedik, vagyis milliókat fognak veszíteni, amikor eladásra kerülnek. Ez a jelenség a Rákóczi úton, Nagykörúton és máshol évek óta tapasztalható, sorra zártak be régi, patinás üzletek.

Az áru és személyszállítás, a munkába menés, a vállalkozói tevékenység elképzelhetetlen a megfelelő közlekedési lehetőségek nélkül.

A közlekedés alapvető szabadságjog (nem csak a kerékpárosok részére), és alapvető gazdasági ág, amely nélkül sem a mikro- és kisvállalkozók, sem a nagyobb vállalkozások nem működhetnek eredményesen, vagyis az egész népgazdaságra, nemzetgazdaságra kihat.

Az autóval közlekedő, áruszállítást végző vállalkozókat arra biztatják, hogy menjenek kerékpárral vagy üljenek fel tömegközlekedési eszközre? Ez nyilvánvalóan badarság, ilyet csak az mondogat, aki életében soha nem dolgozott kétkezi munkával vállalkozóként. Az sem szolgálja Budapest gyors és zavartalan tömegközlekedését, amikor a tömegközlekedésű autóbusztól elveszik annak a sávját (mint az Üllői úton vagy bárhol máshol a városban) és átadják a kerékpárosok részére, akik azt alig-alig használják.

Ez az intézkedés nem a „többségi közlekedést” szolgálja, sőt kifejezetten a tömegközlekedés ellen szól, kilóg a lóláb.

Úgy vélem, a KRESZ szabályokat is alapvetően sérti Karácsony Gergely, amikor a megkülönböztetett gépjárművek közlekedését alárendeli a kerékpárosoknak.

Milyen jogon, milyen indokkal, milyen felhatalmazással akadályozza Karácsony Gergely a megkülönböztetett gépjárművek gyors haladását Budapest útjain, legfőképpen az Üllői úton, amely tele van kórházakkal és Klinikákkal?

Az a magasabb rendűként beállított javaslat, amelyet az autósoknak naponta ajánlanak, hogy tudniillik használják a tömegközlekedési eszközöket, eszükbe sem jut a kerékpárosoknak elmondani? Miért nem? Az egész Üllői út nyomvonalán a felújított kék metróval kiválóan lehet közlekedni, a Nagykőrúton a sűrűn közlekedő és modern villamosközlekedés szintén kiváló lehetőség a belvárosi utazásra, így az egész lekerített kerékpársáv értelmetlen, szükségtelen és káros!

A belvárosi főútvonalak nem öncélú biciklizésre valók, hanem a város vérkeringésének biztosítására, a nagyszámú lakosság és árufuvarozás gyors helyváltoztatására.

A Budapesti és Pest Megyei Iparkamara a napokban adott ki egy közleményt, amelyben „azonnali közlekedési lépéseket” sürgettek. Szerintük Karácsony Gergely vezetése alatt folyamatossá váltak a dugók az utakon, ellehetetlenült az áruszállítás, nőtt a menetidő a közösségi és egyéni közlekedésben egyaránt, s ez már a gazdasági növekedést hátráltatja. Felszólították, hogy "szüntesse meg az indokolatlanul felfestett kerékpársávokat, és mindenütt számolja fel a karós elválasztásokat”.

Karácsony Gergely nem budapesti, nem ismeri a várost, nem szereti, nem kötődik hozzá, és amúgy semmihez sem ért. Karácsony Gergelyt 4 alkalommal buktatták meg az autóvezetői vizsgán, nincs is jogosítványa, gyűlöli az autósokat. Autózni csak sofőrrel szeret, azt is leginkább a kijelölt buszsávban.

Karácsony Gergely csak egy Marionett bábu az ellenzék kezében, de a lakossággal szemben Türannoszként viselkedik.


Ha Budapesten rendet, tisztaságot és fejlődést szeretnénk látni, akkor a politikai meggyőződéstől függetlenül, az üzletembereknek, kereskedőknek, vállalkozóknak, nyugdíjasoknak, budapesti polgároknak új városvezető után kell nézni...




548 megtekintés
legte Tanka.jpg

VARGA DOMOKOS GYÖRGY művei itt és a wikin

dombi 2023.jpg
vukics boritora.jpg
acta 202305.png
gyimothy.png
dio.jpg
KIEMELT CIKKEK
MOGY2023.jpg
bottom of page