top of page

Czigány Edit: Köddé válás (Ghosting)









Vannak kapcsolatok, amelyek veszekedéssel, haraggal végződnek. Az is előfordul, hogy az érzelmek kihűlnek, és a felek békésen mondanak egymásnak búcsút.

De mindkét szakítás emberi párbeszédekben zajlik. A párbeszédben mindkét félnek van lehetősége érvelni, reflektálni egymás érzelmeire.

A csalódás a düh, a szomorúság természetes, de a személyes, nyílt kommunikáció lehetővé teszi a kapcsolat elgyászolását.

Az „online” ismerkedés népszerűvé válásával párhuzamosan megjelent egy speciális szakítástípus, a „ghosting”, vagy eltűnés, lelépés, köddé válás.

Az elhagyott személy eleinte aggódik, később döbben rá, hogy szó nélkül „a faképnél hagyták.”

Ez a fajta szakítás még a lelkileg stabil embereket is megviseli.

Az okok és a magyarázatok ismeretének hiányában az elhagyott fél magában keresi a hibát, önértékelése csökken, a gyászfolyamat is akadályozott.

Sajátos, az öngyilkossághoz hasonló gyászt hív elő. A hirtelen halál esetétől abban tér el, hogy a halál esetében tisztában vagyunk, hogy visszafordíthatatlan a folyamat, a köddé válás esetében viszont tudjuk, hogy a másik él valahol, de nem kíván velünk soha többé kapcsolatba kerülni.

Létezésének tudata akár hamis reményeket is kelthet.

Az online ismerkedésnek – számos előnye mellett – nagy hátránya, hogy lehetőséget ad a könnyebb elválásra is.

Azok, akik nem vállalják a konfliktust, és nem számít nekik, mit érez a másik, inkább választják ezt a lezárási módot.

Természetes, hogy jó barátságok szűnnek meg, és újak foglalják el a helyüket, hiszen változik a lakóhelyünk, az állásunk. Nehéz is meghatározni, hogy barátság esetén mikor beszélünk „köddé válásról”.

Mindig az elhagyó fél az, aki nem mer, nem tud konfliktust vállalni, nincs tekintettel a másik érzéseire.

Az eltűnés róla szól.

Egyetlen esetben tehetünk kivételt: ha súlyosan személyiségzavaros ember a másik, aki nem érti és nem fogadja el a személyesen kimondott szakítást, agresszívvá, tapadóvá, zaklatóvá lesz.

Ilyenkor nincs más választásásunk, mint a „felszívódás”.

De mint elszenvedő alany gondoljuk át az eseményeket, fogadjuk el a csalódottságot, tudatosítsuk, hogy ami történt nem rólunk szól, ne hagyjuk magunkat belesüppedni a szomorúságba, adjunk időt magunknak az érzelmek elcsöndesülésére, beszélgessünk barátokkal, az összefoglalás segít eltávolítani az eseményeket.

Szenteljük időt a hobbinknak, sportnak, természetjárásnak, vagy forduljunk szakember pszichológushoz.



144 megtekintés

Comentarios


legte Tanka.jpg

VARGA DOMOKOS GYÖRGY művei itt és a wikin

dombi 2023.jpg
vukics boritora.jpg
acta 202305.png
gyimothy.png
dio.jpg
KIEMELT CIKKEK
MOGY2023.jpg