Darai Lajos: Naplóbölcsességeim – 994.
994.
Sokmindenre érzékenyítenek bennünket, hogy fogadjuk el,
éljünk aszerint, de előbb nem biztosítják a feltételeket, hogy
megismerjük a megvalósítandót következményeivel együtt,
világfalut akarnak, de az inkább világsorvadás lesz, ha nem
a régi faluközösség áldásaival együtt valósul meg globálisan.
Mert a baj a következményekkel van, azaz a statisztikával:
nem lehet mindenkit olyannak tekinteni, azzal egyformának,
mint kedvezményezetten felmutatott kirakat csoport, terület,
a többi is fontos, csak együttességükben érvényesülhet a jó
megoldás, és a világtörténelem már többjüket ki is próbálta.
A legfőbb jó a földön a szeretet lehetne, de csak feltevésesen
gondolhatjuk ezt, mert a valóság történelmileg úgy alakult,
hogy szeretetvallások nem válhattak egyetemessé, maradt erő
az ellenoldalon elég arra, hogy hatalomként az egészre hasson,
érdekkörükbe csatornáztak jóakaratot és tombolnak lelkünkön.
Még szent háborúval is terjeszteni kezdték az örök üdvösséget,
ártatlanok sokaságát áldozva fel az új hit máglyáján, akik csak
ahhoz a régi hithez ragaszkodtak, mit apáiktól, anyáiktól kaptak,
mély átéléses áhítattal közvetítettek feléjük, szent fogadalommá
vált bennük, önként, dalolva mentek a halálba nem dalnokok is.
Majd a szeretet tett-parancsát búcsúcédulával lehetett megváltani
az isteni megváltás érvényesülése helyett, aprópénzre váltva azt
a hitet, amiből a valódi érzékenység születhetett a közömbösség
helyett, ezért érett meg az igazi megújulásra az idő, tudásvallás
mindenoldalúságán megjelent a máig ható haladás reménysége.
Egyszerre hirtelen megelevenedett, kiszínesedett az embervilág
egésze, valódi érzékenység az érzékiségben öltött testet, vagy
inkább élvezve a testiséget, és közben leltárszerűen felmért lett
a gondolkodás eredményeinek tárháza is, lenyűgöző látvánnyal
fakasztva az összegzés következetességéből a jó találmányokat.
Mindenki elkezdett menni a saját dolga után, de a fejlődést már
senki nem érte utol, és olyat tágult a világ, mint – állítólag – a
születésekor, beláthatatlanná vált a napi dolgok kimenetele is,
ezért tovább még jobban kezdték megbecsülni a korábban élők
közös tapasztalatát, s így visszajutottunk a régi jó közösséghez.
Azaz egymással nem az „egyetemes ember” törődött ezután sem,
hanem a helybeli, egynyelven beszélő, s azonosan művelt föld
és lélek maradt a társas lét számára menedék, nem a távoli vad,
vagy a fényűző világ, ahonnan hoztak érdekes, csábító híreket,
de a tömegeknek a közvetlen boldogság maradt elérhető céljuk.
Majdnem itt tartunk ma is még, de hogy nem, arra kiábrándító
közjáték vezetett, midőn életirányítók már a fellegekben jártak,
ahol van ernyő, de nincsen kas, volt pénz, erő magas színvonalat
látszatra messze kiterjeszteni, de nem tudták-merték tartalommal
úgy megtölteni mindenkinek, ahogy maguknak, mit üt a kritikánk.
Hogy tömegemberek lettünk mindahányan, s már nem Isten jó és
szép teremtményei, mert összességünk se elég okos mindama igen
sok feladat megoldásához, amit létezésünk bár nem szándékoltan,
de elibénk tűz, ha túlélésre vágyunk, mert ha nem vágynánk, akkor
pusztulás útján járnánk, a tőlünk telhetőnél is többet kell hát tenni.
Mihez megoldás lehet, ha senki sem a másikat érzékenyíti, hanem
magát akarja mielőbb, ami nagy pénzek uraira is vonatkozik, hogy
ne a kisembertől gyűjtsenek jótékonykodásra, hogy a lelkiismerete
mindenkinek megnyugodjon, hanem megújulásra költse mindenki,
amije van, ne pokol, hanem mennyország kapuit nyissa holnapunk.
Comments