top of page

HUNGÁRIA: A SZÍV NEMESEI (HosszĂș ZoltĂĄn emelkedett elmĂ©lkedĂ©se)





Amikor a Getszemani-kertben az elfogói éjszaka eljönnek Jézusért, Ɛ kinyilatkoztatja Vansågåt.

‒ Kit kerestek?

‒ A nĂĄzĂĄreti JĂ©zust ‒ vĂĄlaszoljĂĄk.

‒ Én vagyok! ‒ szĂłl, Ă©s mindnyĂĄjan a földre esnek. Ɛ vezeti az esemĂ©nyeket, hisz Ɛ kĂ©rdez. Ezt az esemĂ©nyt az evangĂ©liumokban egyedĂŒl a SzĂ­v tanĂ­tvĂĄny, JĂĄnos jegyzi.


Amikor mi, emberek azt mondjuk, hogy „Én vagyok”, van Ășgy, hogy ösztönösen a szĂ­vĂŒnkre tesszĂŒk a kezĂŒnket. Igen, hisz e helyen talĂĄljuk valĂłdi önmagunk, a bennĂŒnk lĂ©vƑ Élet Ă©s FĂ©ny magvĂĄt, amit LĂ©leknek hĂ­vunk. Ez valĂłdi ÉnĂŒnk. Ez az Ă©lƑ, Isteni Nap ÉnĂŒnk indĂ­totta el szĂ­vĂŒnk elsƑ dobbanĂĄsĂĄt Ă©s dobogtatja ebben a pillanatban is. Nem mĂĄs Ɛ, mint a bennĂŒnk Ă©lƑ Isten. Amikor JĂ©zus kinyilatkoztatta VansĂĄgĂĄt, isteni szĂĄrmazĂĄsĂĄnak Ă©s hatalmĂĄnak teljes tudatĂĄban tette ezt. Az isteni tudatossĂĄg ez igazsĂĄg „bombĂĄjĂĄtĂłl", az Ɛt elfogni jövƑk a földre estek. Mivel mi mĂ©g nem Ă©lĂŒnk Ășgy a lĂ©lekben Ă©s az igazsĂĄgban, ahogy Ɛ, ezt mĂ©g nem tudjuk megtenni, de ez nem marad mindig Ă­gy, ezĂ©rt csak idƑ kĂ©rdĂ©se Ă©s meg fogjuk tenni.

 

Hogy letisztultabban lĂĄssuk az összkĂ©pet, ezĂ©rt az alĂĄbbiakban rĂ©szint arra az ƐssejtĂ©sre hagyatkozom, amelynek a JĂłzan Ész mellett vĂ©gĂŒl is mindnyĂĄjan a birtokĂĄban vagyunk.


HungĂĄria szavunk ƑsnyelvĂŒnk kĂ©t szava, a Hung és az aria, amelyet a szanszkrit nyelv megƑrzött. MeglĂĄtĂĄsom, hogy a Hung szĂłnak több jelentĂ©se van. Jelentheti a közĂ©pet, a magot, a tengelyt, de leginkĂĄbb jelenti a hont, a szĂ­vet. Itt nyilvĂĄn nem a hĂșs szĂ­vre gondolok hanem, mint mondtam, arra, ami ezt a szĂ­vet elindĂ­totta Ă©s most is dobogtatja.


Ahogy a Nap kiĂĄrad Ă©s Sug-ĂĄr-nak nevezzĂŒk, Ășgy neveztĂ©k a SzĂ­v kiĂĄradĂĄsĂĄt Ƒseink Hung-ĂĄr-nak. ÁrpĂĄd fejedelem magyarsĂĄga ismerte Ă©s hasznĂĄlta a hung szĂłt, hisz UngvĂĄr eredeti nevĂ©n HungvĂĄr volt, ami ebben az esetben inkĂĄbb közĂ©ppontot, otthont jelent. Mert a hun szavunk nem mĂĄs, mint a hon ó vĂĄltozata.

 

Az „ária” szanszkritul nemest, keltĂĄul szabadot jelent. Ha megnĂ©zzĂŒk az ĂĄr, ĂĄradĂĄs, szabad és nemes szavainkat, egyĂ©rtelmƱ, hogy e szavak szellemi közössĂ©gben vannak. Ha az ĂĄrt a vĂ­zre vonatkoztatjuk akkor gondolhatunk az ĂĄradĂĄsra, amely szabadon hömpölyög.  Ha a hangra, a kiĂĄradĂł hang mint az ĂĄria (opera) szabadon ĂĄrad. Az az ember, aki hƱ isteni magvĂĄhoz, az a köz-Ă©p-pontjĂĄbĂłl, szĂ­vĂ©bƑl (hung) szabadon ĂĄrasztja a jĂłt. Az ilyen embert nem gĂĄtolja a fĂ©lelem, belĂŒlrƑl szabad, ezĂ©rt Ƒ ad és Ă­gy nemes szĂ­vƱ.


Így a HungĂĄria szavunk szĂł szerint a SzĂ­v ĂĄradĂĄsĂĄt, vagy ĂĄradĂł közĂ©ppontot, magot (fĂ©ny- Ă©s szeretet-mag), szabad fordĂ­tĂĄsban szabad, nemes szĂ­vet jelent. Ha magunkra mint nemzetre vonatkoztatjuk, akkor a HungĂĄria ĂĄradĂł, szabad, nemes szĂ­vƱ nĂ©pet jelent.


NimrĂłd  ĂĄltal e nĂ©pnek adatott az Ă©gbƑl leszĂĄllĂł KirĂĄlysĂĄg. Ezt az ƐskirĂĄlysĂĄgot mi magyarok az egyetlen beavatĂł korona, a Szent Korona ĂĄltal ĂșjbĂłl fel fogjuk tĂĄmasztani. Mert egyetlen Szent Korona adatott a vilĂĄgnak, Ă©s ezt mi magyarok kaptuk. Ez felelƑssĂ©g.


Amikor a VĂ©gtelen Értelem szeretetbƑl szavakba öntötte önmagĂĄt, megszĂŒletett a mag-nyelv. Ez az Ɛsnyelv, a mag-nyelv, isteni ihlettel, termĂ©szetes mĂłdon keletkezett. E nyelv a bĂĄbeli torony Ă©pĂ­tĂ©sĂ©nĂ©l szĂ©tesett. Ahogy e szĂ©ttöredezett nyelvek idƑben Ă©s tĂ©rben tĂĄvolodtak a forrĂĄstĂłl, Ășgy mutĂĄlĂłdtak Ă©s torzultak. De az Ƒsnyelv nem tƱnt el, hanem ƑrzĂ©se egy nĂ©pre lett bĂ­zva. RĂĄnk, magyarokra. Így maradt meg a Mag nĂ©pĂ©nek a mag nyelve.


MĂ­g a Mag-nyelv Ƒrzi a ForrĂĄst, a paradicsomi EgysĂ©g Tudatot, hisz nemek nĂ©lkĂŒli nyelv, addig az ebbƑl az egysĂ©gbƑl kiesett, eltĂĄvolodott, töredezett nyelveket mĂĄr magyarĂĄzni kell. A magyar nyelvvel lehet megmagyarĂĄzni, vagyis eredeti, Ƒsi Ă©rtelmĂ©t visszaadni. MeglĂĄtĂĄsom, hogy e forrĂĄs tĂ©rben is meghatĂĄrozhatĂł.

Mert jelen esetben mi is a ForrĂĄs? Az Élet, a CivilizĂĄciĂł bölcsƑje.


ErƑ, eredet, eredĂ©ly, ErdĂ©ly. MeggyƑzƑdĂ©sem, hogy az ErdĂ©ly szavunk az eredĂ©lybƑl szĂĄrmazik, ami az eredƑ, eredet szĂłra vezethetƑ vissza. Ha bĂ­zunk nyelvĂŒnk ĂștmutatĂĄsĂĄban, akkor el tudjuk fogadni, hogy az Édenkert mellett, amely terĂŒletileg a KaukĂĄzusban lĂ©vƑ ÖrmĂ©ny Felföldel azonosĂ­thatĂł, a KĂĄrpĂĄtok ölelĂ©sĂ©ben lĂ©vƑ terĂŒlet, ezen belĂŒl ErdĂ©ly az özönvĂ­z utĂĄni emberisĂ©g Ƒsi, paradicsomi otthona, az Élet KultĂșrĂĄjĂĄnak a bölcsƑje. E kĂ©t terĂŒleten szĂŒletett meg az a spirituĂĄlis magas kultĂșra, melynek a nyelve az az Ƒsnyelv, amelynek az egyenes ĂĄgi leszĂĄrmazottja a magyar nyelv.


ÁllĂ­tĂĄsomra bizonyĂ­tĂ©kok vannak. Egyik a korunkban Ă©lƑ RĂ©vĂ©sz PĂ©ter rĂ©gĂ©sz megfejtĂ©se, aki a krĂ©tai minĂłszi kultĂșrĂĄhoz tartozĂł phaisztoszi agyagkorong hieroglif ĂĄbrĂĄit magyarul Ă©rtelmezhetƑvĂ© tette. E korong Ă­rĂĄsa valĂłjĂĄban egy ima a Nap kĂ©pĂ©ben megjelenƑ IstenanyĂĄhoz. Ugyancsak Ƒ mondja, hogy e kultĂșra egy, a Duna mentĂ©rƑl elvĂĄndorolt nĂ©p ĂĄltal jött lĂ©tre, Ă©s ezt genetikailag bizonyĂ­tja.


Az olasz Michelangelo Nadeo  professzor, egy etruszk korsĂłn lĂ©vƑ Ă­rĂĄst a szĂ©kely-magyar rovĂĄsĂ­rĂĄst alkalmazva, magyarul Ă©rtelmezte.


RĂĄc Lehel, a Mannarax megalkotĂłja pĂĄr Ă©vet a FĂŒlöp-szigeteki Sumba szigeten Ă©lt, ahol elmondĂĄsa szerint az ott lakĂł nĂ©pnek csodaszarvas-mondĂĄjuk van, Ă©s ahol magyar helysĂ©g- Ă©s földrajzi neveket talĂĄlt, pl. egy CsiszolĂł nevƱ telepĂŒlĂ©st, ahol a helybeliek mindmĂĄig köveket csiszolnak.


Fontos itt megemlĂ­teni a Tamana könyvet, melyben az Ă­rĂłk, Dr. Paposi-Jobb Andor Ă©s Dr. VĂĄmos-TĂłth BĂĄtor a Föld kĂŒlönbözƑ földrajzi pontjain lĂ©vƑ helysĂ©gek, folyĂłk, hegyek neveit gyƱjtötte össze, amelyek magyarul Ă©rthetƑk.


Dr. VĂĄmos-TĂłth BĂĄtor ezt mondja:


„Valamikor lĂ©teznie kellett egy, az egĂ©sz Földet ĂĄtfogĂł, magas szintƱ egyetemes mƱveltsĂ©gnek, mely a közbeesƑ termĂ©szeti csapĂĄsokat tĂșlĂ©lve, azonos nyelvet, minta rendszert, egyezƑ pĂĄrhuzamos eljĂĄrĂĄst alkalmazott a nevek, dĂ­szjelek, Ă©pĂ­tĂ©szet, dallamok tekintetĂ©ben (...) ennek az Ɛsi mƱveltsĂ©gnek az öt földrĂ©sz 190 orszĂĄgĂĄban-tĂĄjĂĄn fennmaradt 7600 nĂ©v-szerkezete mind ott van a KĂĄrpĂĄt-medencei földrajzi nevekben Ă©s 60%-ban a magyar csalĂĄdnevekben is ‒ ami egyedĂŒlĂĄllĂł az egĂ©sz vilĂĄgon.”


Mint lĂĄttuk, szĂĄmuk több mint hĂ©tezerre tehetƑ, egyik pĂ©lda, a kanadai Ottawa vĂĄros, amely az öt tĂł, vagyis Öt tava mellett fekszik.


Innen, az EredĂ©ly-ErdĂ©ly ƐskirĂĄlysĂĄgĂĄbĂłl, a Nap honbĂłl (a Pan a Nap tĂŒkrözƑdĂ©se, ezĂ©rt Pannonia=Naphonja) Ƒseink szellemi magas kultĂșrĂĄjuk tovĂĄbbadĂĄsi szĂĄndĂ©kĂĄval, folyamatos, idƑközönkĂ©nt nagyobb kirajzĂĄsok törtĂ©ntek. BĂĄr az utĂłbbi Ă©vszĂĄzadok elfelejtettĂ©k velĂŒnk, de a Mag nĂ©pĂ©nek a törtĂ©nelem hajnala Ăłta ez az isteni kĂŒldetĂ©se, HungĂĄrokkĂ©nt, szabadon, nemes szĂ­vvel adni ĂĄt a tudĂĄst, a jĂłt, az igazsĂĄgot. Mint az emberisĂ©g tanĂ­tĂłi nem gyarmatokat, hanem lelki, szellemi kultĂșrĂĄt ĂĄtadĂł telephelyeket (kolĂłniĂĄkat) hoztunk lĂ©tre, ahol fizikai talĂĄlmĂĄnyokat is ĂĄtadtunk az ott Ă©lƑknek. Az ember Ă©letĂ©t megkönnyĂ­tƑ talĂĄlmĂĄnyok sokasĂĄga a magyar emberek szĂ­vĂ©bƑl Ă©s elmĂ©jĂ©bƑl ĂĄradt a vilĂĄgba. BĂĄr nem tudatosan, de az utĂłbbi szĂĄzadokban is ezt tettĂŒk. EzĂ©rt e feladat nem a mĂșltĂ©.


Mint az isteni magot ƑrzƑ nĂ©pnek, a SzĂ­v nĂ©pĂ©nek most is ez a feladatunk. Mert erre kĂ©pesek vagyunk. Mert mi vagyunk kĂ©pesek erre.


A JĂłisten ĂĄldĂĄsĂĄval.


HosszĂș ZoltĂĄn


AZ EGY KÉPE

Vagyunk Hunok,

åradó szívƱ magyarok,

tisztĂŒnk pĂ©ldĂĄval az Égre mutatni,

hogy lĂĄssanak, kik vakok.

Sokszor sebzetten,

magunkra maradva jĂĄrjuk ez utat,

de egy hang vezetve

mindig elƑre mutat.

Nincs helye a földön

annak, aki a TƱzbe lépett,

egy vĂĄgya maradt,

tovĂĄbbadni a KĂ©pet. ‒

Mert kevés a képes

Ă©s sok a kĂ©ptelen ‒

hogy éljen a Föld

s az ember legyen VĂ©gtelen.

Jönnek képmutatók

bĂĄrĂĄnybƑrbe bĂșjva,

de szĂ­vĂŒk farkas,

Ăștjuk vezet vadonba.

Ember, tudd, nincs mĂĄs Ășt,

bĂĄrhogy is akarod

a kĂ©pmutatĂĄs nĂ©lkĂŒli szeretet

neked megadatott.

Kell, hogy mindenki hordozza

az Egynek képét.

Szabad lesz az,

ki Neki adja éltét.

Igen, szabad marad e föld,

ha egyĂŒtt adjuk az Égit,

mert KĂ©pesek vagyunk,

hisz bennĂŒnk az Ɛ KĂ©pe fĂ©nylik.

185 megtekintés
legte Tanka.jpg

VARGA DOMOKOS GYÖRGY mƱvei itt és a wikin

dombi 2023.jpg
vukics boritora.jpg
acta 202305.png
gyimothy.png
dio.jpg
KIEMELT CIKKEK
MOGY2023.jpg
bottom of page