Mindennapi szemezgetésünk (18:30) 08.04.
–
Ez könnyen balesetekhez vezethet.
Kezdenek elkopni a külföldi gyártású repülőgépeken a fékek, amelyeket a szankciók miatt nem tudnak az oroszok szervizelni, ezért az Aeroflot, az orosz nemzeti légitársaság egész egyszerűen nem használ fékeket – írja a Moscow Times. Július 31-éig bezárólag kilenc ilyen repülőgépe volt az Aeroflotnak, öt darab Boeing 777-es, két Airbus A321-es, egy 320-as és egy A330-as.
A biztonsági előírásoknak megfelelően legfeljebb tíz napig lehetne ilyen állapotban használni a gépeket, a fékek használatának mellőzésével ugyanis a pilóták könnyedén túlfuthatnak a futópályán. Az időjárási viszonyok romlásával pedig a rizikó is megnő.
Oroszország ukrajnai invázióját követően az Európai Unió, az Egyesült Államok és az Egyesült Királyság lezárta légterét az orosz gépek előtt, márciusban pedig a Boeing és az Airbus is bejelentette, hogy nem hajlandóak szervizelni az orosz légitársaság színeiben repülő gépeiket, és alkatrészeket sem fognak küldeni Moszkva számára.
Szerintük a rejtély kulcsa Kárpátalja történetében található.
A lengyel Gazeta Wyborcza cikkében a június 8-án Magyarországnak átadott kárpátaljai hadifoglyok esetével kapcsolatban teszi fel a kérdést: „De mi is ez a Kárpátalja?"
A cikkben leírják, hogy ez a terület a a 10. századtól a 20. század elejéig a Magyar Királysághoz tartozott, és mindig is több nemzetiség élt ott. A cikk szerzője szerint, mivel jelenetős magyar kisebbség is élt ezen a területen – amely az idő során lecsökkent –, feltehetően ezért tartja a magyar miniszterelnök honfitársainak az itt élő embereket, akiknek egy része magyar állampolgársággal is rendelkezik.
A szerző hozzáteszi, hogy valószínűleg a magyar nyelv sajátossága és az alacsony iskolai végzettség miatt a magyar lakosság még mindig rosszul asszimilálódik.
Lengyelország elküldte az Európai Bizottságnak azokat a számításokat, amelyek szerint az országnak egymilliárd euróra van szüksége az Ukrajnából a lengyel-ukrán határon keresztül történő gabona- és egyéb mezőgazdasági termékek exportjához szükséges infrastruktúra bővítéséhez – írja a lengyel állami PAP hírügynökség forrásokat.
“Körülbelül 500 millió euróra van szükség a nehézgépjárművek határtermináljának (Dorogusk-Jagodzin, Grebenne-Rawa Ruska, Korczowa-Krakovec) és a vasúti infrastruktúra bővítésére Peremyshlben. Lengyelország ezeket a beruházásokat prioritásként kezeli. A fennmaradó több mint 500 millió eurót többek között a Lengyelország és Ukrajna közötti vasúti határátkelőhelyek korszerűsítésére, tehergépkocsi-terminálok építésére és a határon lévő teherforgalom-irányítási infrastruktúrára fordítják.”
Ez az első ukrán támadás, melyet az oroszok egyik fő kereskedelmi kikötője ellen indítottak.
A Reuters arról ír, hogy az ukránok tengeri drónokat vetettek be az orosz haditengerészeti támaszpont ellen, melyeket az orosz hadihajók megsemmisítettek, azt az orosz védelmi minisztérium közölte. A közlés szerint a drónokat az orosz hadihajók megsemmisítették.
A fekete-tengeri kikötőváros, Novorosszijszk az orosz tengeri export fontos központja.
“A kijevi rezsim offenzívájának június-júliusi kezdete óta az ukrán fegyveres erők veszteségei az ellenségeskedések során már több mint 43 ezer katonát tettek ki” – közölte az orosz védelmi minisztérium.
Az amerikaiak többsége ellenzi az Ukrajnának nyújtott további támogatást – derül ki a CNN által készített közvélemény-kutatásból.
Így a megkérdezettek 55 százaléka szerint nem kellene további segélyt nyújtani Kijevnek, míg 45 százalékuk szerint a finanszírozást folytatni kellene. Az amerikaiak 51 százaléka úgy gondolja, hogy az Egyesült Államok már eleget tett Ukrajnáért.
Európa többi országához képest az osztrákok jobban szeretnek készpénzzel fizetni.
Karl Nehammer osztrák kancellár szerint az alkotmányban rögzíteni kellene, hogy továbbra is készpénzzel lehessen fizetni, nem csak kártyával vagy digitális valutával – írja a Politico.
„Egyre többen aggódnak amiatt, hogy Ausztriában korlátozhatják a készpénzes fizetés lehetőségét” – mondta, és hozzátette, az embereknek joguk van a készpénzhasználathoz.
Más európai országokhoz képest Ausztria lemaradásban van a digitális fizetések terén, és az emberek ragaszkodnak az érmékhez és a bankjegyekhez, különösen a kisebb, mindennapi cikkek vásárlásánál.
Az országban a 20 euró alatti fizetések 67 százaléka készpénzben történik, és az osztrákok átlagosan 102 euró készpénzt tartanak maguknál.
A csütörtökön bejelentett hárompontos terv értelmében az alkotmány védené a készpénzhez való jogot, biztosítanák a készpénzzel való fizetés lehetőségét, és a nemzeti bankot köteleznék rá, hogy biztosítsa a szükséges készpénzforgalmat.
Bemutatták az atlétikai világbajnokság életnagyságú kabalafiguráját. Youhuu akrobataként bukfencezik, vetődik, szaltózik, eközben pedig igazi mókamester – és már most a gyerekek kedvence, akikkel együtt vonult be a Nemzeti Atlétikai Központba.
Megérkezett és mindenkit elvarázsolt az atlétikai vb kabalafigurája. Youhuu, a racka hozta a formáját és már a tiszteletére rendezett sajtóeseményen is alapos ízelítőt adott abból, mit várhatunk tőle a világ harmadik legnagyobb sporteseményén Budapesten, augusztus 19. és 27. között.
A hol kedves, hol pimasz, legfőképpen azonban mindig szórakoztató Youhuu a vb vezérszurkolójaként a kilencnapos atlétikai ünnep állandó szereplője és mókamestere lesz. Bátran magasra tehetjük a lécet: a közönség olyan attrakciókra, humoros momentumokra és akrobatamutatványnak is beillő jelenetekre számíthat, amelyeket eddig csak amerikai vagy európai szuperdöntők kabalafiguráitól láthatott.
De Youhuu nemcsak a jókedvért felel, hanem arra is ösztönözni fogja a közönséget, hogy a lelátóról hazatérve azok is elkezdjenek sportolni, akik eddig nem voltak az aktív, sportos élet elkötelezettjei.
Comments