Vukics Ferenc válogatása a nemzetközi sajtóból (8)
Berlini tanárok riadót fújnak a multikulturalizmus okozta oktatási válság miatt
A berlini Schöneberg kerületben található Friedrich Bergius iskola tanárai éles figyelmeztetést adtak ki a kiterjedő problémákra, amelyeket szerintük a város tömeges bevándorláshoz és integrációhoz való hozzáállása súlyosbít.
A kerületi tanácshoz intézett hétoldalas levélben a tantestület leírta a növekvő agresszió, az erőszak és az oktatási küzdelmek környezetét, amely miatt túlterheltek és kétségbeesetten várják a támogatást.
A levél rávilágít egy központi kérdésre: Az iskolába érkező diákok közül sokan nem csak a német nyelvtudás, hanem az alapvető tanulmányi készségek terén is hiányosságokkal küzdenek, néhányan pedig még soha nem jártak iskolába.
A diákok mintegy 80 százaléka otthon nem németül beszél, és a 2023-ban felvett hetedikesek több mint 70 százaléka még az órát sem tudta leolvasni.
Ezek a kihívások, amelyeket magatartási problémák és a forráshiány súlyosbítanak, a tanárok szerint „tarthatatlan” körülményeket teremtettek.
A feszült oktatási rendszert aláhúzza a tanárokkal szembeni szóbeli bántalmazások és fizikai fenyegetések drámai növekedése, amely a pedagógusok szerint mára már rutinná vált, míg a súlyos zaklatási incidensek tovább rontották az iskolai környezetet.
A beszámolók szerint a diákok petárdákat gyújtogattak az iskola udvarán, tárgyakat dobáltak társaikra és a személyzetre, és telefonokkal zaklattak másokat a mellékhelyiségekben ‒ „kompromittáló helyzetekben fényképeket és videókat készítettek”.
Aggodalmaikat a statisztikák is alátámasztják. Csak a tanév első 38 napjában több mint 1500 incidenst jegyeztek fel, és több mint 500 diákot kellett viselkedési okokból eltávolítani az osztályból.
A tanárok arról számolnak be, hogy a helyi hatóságok figyelmen kívül hagyták aggodalmaikat. „Az iskola egyre inkább eléri a határait” ‒ áll a levélben, amelyben a tanárok sürgős beavatkozást követelnek a válság kezelésére.
Nem meglepő, hogy a problémák visszhangot keltenek a közösségben: a helyi lakosok panaszt tesznek a diákok antiszociális viselkedése miatt, a szupermarket-tulajdonosok pedig megtiltják a fiataloknak, hogy belépjenek a létesítményeikbe a rendbontások miatt.
A levél szerint a rendőrséget túl gyakran hívják az iskolához, hogy reagáljon a kiterjedő helyzetekre, és az összecsapások gyakran a kulturális különbségekből fakadnak.
A tanárok szerint a jelenlegi rendszer nem biztosítja a szükséges forrásokat ahhoz, hogy megfeleljen a sok diák növekvő társadalmi-gazdasági hátterének, így
az iskolák egyedül küzdenek a berlini bevándorlási politika következményeivel.
A tanári kar hat intézkedést vázolt fel a válság kezeléséhez, köztük az osztálytermi tanítási módszerekre való áttérést és egy iskolapszichológus alkalmazását a jelenlegi négy szociális munkás mellé.
Emellett a tantestület a tanulók nagyobb felügyeletét kérte a szünetekben, valamint erőteljesebb biztonsági intézkedéseket, köztük egy kapuőr alkalmazását.
Szerkesztő Úr !
Ahogy látom, kiverte a biztosítékot a nem kívánt, és őszinte hozzászólás, és mind a három törölve lett.
Gratulálok Önnek, mint az igazság felkent, szent harcosának.
Íme a "Willkomenskultur" testközelből! Persze azok, akik az egyszerű emberek nyakára hozták a bevándorlókat, nem kell hogy ezt megtapasztalják az elit negyedekben lévő szigorúan őrzött villáikban. Az ő gyerekeik drága elitiskolákba járnak, ahol garantáltan nem találkoznak egyetlen analfabéta bevándorló gyerekkel sem.
Így kell ezt csinálni, más testrészével verni a csalánt!