top of page

Boros G. László: Aki olvassa, lássa is meg! Trump elnök az USA egészségének visszaállítása érdekében! (Tallián Hedvig küldeménye)






Eredeti cím:

Boros G. László: Aki olvassa, lássa is meg! Trump elnök rendelete, indoklása, tervei az USA egészségének visszaállítása érdekében!






Előzmény:

 

Történelmi fontosságú anyag!


A (…. LGB) saját beilllesztéseimet jelöli...


Az elnöki rendelet legfontosabb szakmai szemlélete az, hogy nem a gyógyszetiparra, illetve az általa lebutított orvos társadalomra számít a megoldások tekintetében:


“Ahhoz, hogy teljes mértékben kezelni tudjuk a növekvő egészségügyi válságot Amerikában, a köz- és a magánszektorban egyaránt arra kell összpontosítanunk, hogy megértsük és fokozottan csökkentsük az idült betegségek arányát, és véget vessünk a gyermekkori krónikus betegségeknek. Ez magában foglalja a táplálkozással, a testmozgással, az egészséges életvitellel, a gyógyszerekre és kezelésekre való túlzott hagyatkozással, az új technológiai szokások hatásaival, a környezeti hatásokkal, valamint az élelmiszerek és gyógyszerek minőségével és biztonságával kapcsolatos új gondolkodást.” /RENDELET/


Az Amerikai Egyesült Államok Alkotmánya és törvényei által rám, mint elnökre ruházott hatalomnál fogva ezennel elrendelem:



1. szakasz, a rendekezés oka/célja.


Az amerikaiak várható élettartama jelentősen elmarad a többi fejlett országétól: a COVID-19 előtti időszakban az Egyesült Államok várható élettartama átlagosan 78,8 év volt, míg a hasonló országoké átlagosan 82,6 év. Ez 1,25 milliárd évvel kevesebb életévet jelent az Egyesült Államok lakossága számára. Tíz amerikaiból hatnak legalább egy idült betegsége van, és tízből négynek kettő vagy több idült betegsége van. Becslések szerint minden ötödik amerikai felnőtt mentális (elmekórtani) betegséggel él. Ezek a tények még fájdalmasabbá válnak, ha összehasonlítjuk őket a világ más nemzeteivel.


  • A (világon található) 204 országot és területet tekintve 2021-ben az Egyesült Államokban volt a legmagasabb a rákos megbetegedések korcsoportok szerinti népességre vetített (standardizált) előfordulási aránya, ami majdnem kétszerese a következő legmagasabb ilyen aránynak.


  • Továbbá 1990 és 2021 között az Egyesült Államokban 88 százalékkal (majdnem kétszeresére) nőtt a rákos megbetegedések száma, ami a legnagyobb százalékos növekedés az összes vizsgált ország közül.


  • 2021-ben az asztma több mint kétszer olyan gyakori az Egyesült Államokban, mint Európa, Ázsia vagy Afrika nagy részén.


  • Az autizmus spektrumzavarok előfordulása 2021-ben a magas jövedelmű országokban, köztük az Egyesült Államokban volt a legmagasabb.


  • Hasonlóképpen, az olyan autoimmun betegségek, mint a gyulladásos bélbetegségek, a pikkelysömör és a szklerózis multiplex gyakrabban diagnosztizáltak a magas jövedelmű országokban, például Európában és Észak-Amerikában.


Összességében a földgolyóra vetített összehasonlító adatok azt mutatják, hogy az amerikaiak egészsége riasztó pályán van, ami azonnali cselekvést igényel.


Aggodalmam sürgős cselekvést igényel főképp az amerikai gyermekekre vonatkozóan.


  • A becslések szerint 2022-ben 30 millió gyermek (40,7 százalék) legalább egy egészségügyi problémával, például allergiával, asztmával vagy autoimmun betegséggel küzd. Az autizmus spektrumzavar jelenleg minden 36. gyermeket érint az Egyesült Államokban ‒ ez megdöbbentő növekedés ahhoz képest, hogy az 1980-as években 10 000 gyermekből 1-4-et azonosítottak ezzel az állapottal.


  • A késői serdülők és fiatal felnőttek 18 százalékának van zsírmájbetegsége, a serdülők közel 30 százaléka prediabéteszes (cukorbetegség előszobája), és a serdülők több mint 40 százaléka túlsúlyos vagy elhízott. Ezek az egészségügyi terhek a gyógyszerek fokozott felírásával párhuzamosan tovább növekedtek.


  • Például a figyelemhiány zavar/figyelemhiányos hiperaktivitás-zavar esetében jelenleg több mint 3,4 millió gyermek szed gyógyszert a rendellenességre ‒ a 2019-2020-as 3,2 millió gyermekhez képest ‒, és az ezzel a betegséggel diagnosztizált gyermekek száma tovább emelkedik. Ez súlyos veszélyt jelent az amerikai népre és életvitelünkre.


  • A fiatal felnőttek hetvenhét százaléka alkalmatlan a hadseregben szolgálni, nagyrészt az egészségügyi minősítése alapján.


  • A nemzet 4,5 billió dolláros éves egészségügyi kiadásainak kilencven százaléka a krónikus és mentális egészségi állapotú emberekre esik.


Röviden, az amerikaiak minden korosztályban egyre betegebbek, és olyan betegségekkel küzdenek, amelyeket egészségügyi rendszerünk nem kezel hatékonyan. Ezek a folyamatok ártanak nekünk, a gazdaságunknak és a biztonságunknak. Ahhoz, hogy teljes mértékben kezelni tudjuk a növekvő egészségügyi válságot Amerikában, a köz- és a magánszektorban egyaránt arra kell összpontosítanunk, hogy megértsük és fokozottan csökkentsük az idült betegségek arányát, és véget vessünk a gyermekkori krónikus betegségeknek.


Ez magában foglalja a táplálkozással, a testmozgással, az egészséges életvitellel, a gyógyszerekre és kezelésekre való túlzott hagyatkozással, az új technológiai szokások hatásaival, a környezeti hatásokkal, valamint az élelmiszerek és gyógyszerek minőségével és biztonságával kapcsolatos új gondolkodást.


Helyre kell állítanunk a tudományos vizsgálatok értékrendjét azáltal, hogy megvédjük a szakértői ajánlásokat az összeférhetetlen befolyásoktól, és növeljük a meglévő adatok átláthatóságát.


Biztosítanunk kell, hogy egészségügyi rendszerünk ne csak a betegségek kezelését, hanem az egészséget is elősegítse.



2. szakasz, politika.


A szövetségi kormány politikája, hogy odaadóan küzdjön a polgáraink előtt álló rendkívül jelentős egészségügyi kihívások ellen, beleértve a mentális egészségügyi zavarok, az elhízás, a cukorbetegség és más krónikus betegségek növekvő arányát. Ennek érdekében az egészségüggyel vagy egészségügyi ellátással foglalkozó végrehajtó minisztériumoknak és ügynökségeknek (ügynökségek) a krónikus betegségek visszafordítására kell összpontosítaniuk.


Ennek a politikának a keretében:


(a) minden szövetségi támogatású egészségügyi kutatás átlátható és nyíltan elérhető adatokra épülve elérhető kell legyen az amerikaiak számára, összeférhetetlenség mentesen, amelyek torzítják az eredményeket és állandósítják a bizalmatlanságot;


b) a Nemzeti Egészségügyi Intézeteknek (Nemzeti Deutenomika Intézet javaslata LGB) és más, a szövetségi kormány által támogatott, egészséggel kapcsolatos kutatásoknak elsődlegesen kell kezelniük a korábban bevált kutatást az amerikaiak megbetegedésének kiváltó okairól;


(c) az ügynökségeknek (Paleomedicina például LGB) együtt kell működniük a gazdálkodókkal (Szomor Dezső és más gazdák már csinálják LGB) annak biztosítása érdekében, hogy az Egyesült Államok élelmiszerei legyenek a legegészségesebbek, a legbőségesebbek és a leginkább megfizethetőek a világon; és


(d) az ügynökségeknek biztosítaniuk kell a kibővített gyógykezelési lehetőségek elérhetőségét és az egészségbiztosítási fedezet rugalmasságát, hogy olyan ellátásokat nyújthassanak, amelyek támogatják a gyógyulást segítő életvitelre váltást és a betegségek megelőzését.



3. szakasz, az elnöki „Make America Healthy Again” (Tegyük Újra Egészségessé Amerikát) bizottság létrehozása és összetétele.


(a) Létrejön az Elnöki „Tegyük Újra Egészségessé Amerikát” Bizottság (Bizottság), amelynek elnöke az egészségügyi és emberi erőforrások minisztere (elnök), ügyvezető igazgatója pedig az elnök belpolitikai asszisztense (ügyvezető igazgató).


(b) Az elnökön és az ügyvezető igazgatón kívül a Bizottság a következő tisztviselőkből vagy megbízottjaikból áll:


(i) a mezőgazdasági miniszter; (ii) a lakásügyi és városfejlesztési miniszter; (iii) az oktatási miniszter; (iv) a veteránügyi miniszter; (v) a Környezetvédelmi Ügynökség igazgatója; (vi) a Vezetési és Költségvetési Hivatal igazgatója;(vii) az elnök politikai asszisztense és kabinetfőnök-helyettese; (viii) a Nemzeti Gazdasági Tanács igazgatója; (ix) a Gazdasági Tanácsadók Tanácsának elnöke; (x) a Tudományos és Technológiai Politikai Hivatal igazgatója; (xi) az élelmiszer- és gyógyszerügyi biztos; (xii) a Betegségellenőrzési és Megelőzési Központok igazgatója; (xiii) a Nemzeti Egészségügyi Intézetek igazgatója; és (xiv) az elnök és az ügyvezető igazgató döntése alapján a kormányzatom más, részvételre felkért tagjai (itt jöhetünk mi, Seneff, McCullough. Zubarev, etc…LGB).



4. szakasz, a gyermekkori krónikus betegségek elleni küzdelem.


A Bizottság első feladata, hogy tanácsot adjon és segítse az elnököt abban, hogy miként gyakorolhatja legjobban hatáskörét a gyermekkori idült betegségek válságának kezelése érdekében. Ezért a Bizottság:


(a) tanulmányozza a gyermekkori krónikus betegségek válságának kiterjedését és a lehetséges hozzájáruló okokat, beleértve az amerikai étrendet, a mérgező anyagok felszívódását (béláteresztés LGB), az orvosi kezeléseket, az életmódot, a környezeti tényezőket, a kormányzati politikákat, az élelmiszer-előállítási technológiákat, az elektromágneses sugárzást, valamint a vállalati befolyást vagy összeférhetetlenséget;


(b) átlátható és világos tények felhasználásával tanácsot ad és segíti az elnököt az amerikai népnek a gyermekkori krónikus betegségek válságával kapcsolatos tájékoztatásában; és


(c) az egész kormányra kiterjedő ajánlásokat nyújt be az elnöknek a gyermekkori krónikus betegségek válságához hozzájáruló okok kezelésére és megszüntetésére, az ezzel kapcsolatos politikai lépésekre és tervekre vonatkozóan.



5. szakasz, a „Make America Healthy Again” Bizottság kezdeti értékelése és stratégiája.


(a) „Tegyük újra egészségessé gyermekeinket” értékelés. E rendelet keltétől számított 100 napon belül a Bizottság az elnök és az ügyvezető igazgató útján benyújtja az elnöknek a „Tegyük újra egészségessé gyermekeinket” című értékelést, amely a következőket tartalmazza:


(i) azonosítja és leírja a gyermekkori krónikus betegségeket Amerikában más országokkal összehasonlítva; (ii) szigorú és átlátható adatok felhasználásával, beleértve a nemzetközi összehasonlításokat is, értékeli azt a veszélyt, amelyet a gyógyszerek, bizonyos élelmiszer-összetevők, bizonyos vegyi anyagok és bizonyos más behatások esetleges túlzó használata jelent a gyermekekre a krónikus gyulladások vagy más megállapított betegségmechanizmusok tekintetében; (iii) értékeli a kizárólagos szerotonin-újrafelvételt-gátlók (selective serotonin-reuptake-inhibitors), antipszichotikumok, kedélyjavítók, stimulánsok és testsúlycsökkentő gyógyszerek felírása által jelentett veszélyt és gyakoriságot; (iv) meghatározza és jelentést készít a gyermekkori egészségi problémák megelőzésére szolgáló legjobb gyakorlatokról, többek között a megfelelő táplálkozás és az egészséges életmód előmozdítása révén; (v) értékeli a meglévő oktatási programok hatékonyságát a gyermekek táplálkozása, fizikai aktivitása és mentális egészsége tekintetében; (vi) azonosítja és értékeli a meglévő szövetségi programokat és költségvetést, amelyek célja a gyermekkori egészségügyi gondok megelőzése és kezelése, terjedelmük és hatékonyságuk tekintetében; (vii) biztosítja a gyermekkori idült betegségek válságával kapcsolatos valamennyi jelenlegi adat és nem közzétett elemzés átláthatóságát, az alkalmazandó jogszabályokkal összhangban; (viii) értékeli a jelenlegi szövetségi kormányzati gyermekkori egészségügyi adatok és mérőszámok hatékonyságát, beleértve a gyermek- és családstatisztikákkal foglalkozó szövetségi ügynökségközi fórum és a gyermekek egészségére vonatkozó nemzeti felmérés adatait; (ix) helyreállítja a tudomány megbízhatóságát, többek között az ipar indokolatlan befolyásának megszüntetésével, a megállapítások és az alapul szolgáló adatoknak az alkalmazandó jog által megengedett legnagyobb mértékben történő közzétételével, valamint a módszertani szigor növelésével; és (x) létrehozza az átláthatóság és az etikai felülvizsgálat keretét az ipar által finanszírozott projektekben.


(b) „Tegyük újra egészségessé gyermekeinket” stratégia. E rendelet keltétől számított 180 napon belül a Bizottság az elnök és az ügyvezető igazgató útján benyújtja az elnöknek az e szakasz a) alszakaszában leírt „Tegyük újra egészségesebbé gyermekeinket” értékelés megállapításain alapuló „Make Our Children Healthy Again” stratégiát (a továbbiakban: stratégia). A stratégia foglalkozik a szövetségi kormánynak a gyermekkori krónikus betegségekkel kapcsolatos válságra adott válaszának megfelelő átalakításával, beleértve az olyan szövetségi gyakorlatok megszüntetését, amelyek súlyosbítják az egészségügyi válságot, vagy sikertelenül próbálják kezelni azt, valamint olyan új, erőteljes megoldásokkal, amelyek véget vetnek a gyermekkori krónikus betegségeknek.


(c) Az elnök adott esetben nyilvános meghallgatásokat, találkozókat, kerekasztal-beszélgetéseket és hasonló eseményeket tarthat, és szakértői hozzájárulást kaphat a közegészségügy és a kormányzati elszámoltathatóság vezetőitől.



6. szakasz, további intézkedések.


(a) A tervek elnökhöz történő benyújtását és az azt követő végleges stratégiai jelentéseket követően az elnök és az ügyvezető igazgató javaslatot tesz az elnöknek a Bizottság küldetésének frissítésére, beleértve a kívánt jelentéseket is.


(b) A Bizottság a stratégia benyújtását követően nem ül össze újra, amíg az ügyvezető igazgató útján nem nyújtják be az elnöknek a frissített küldetést.



7. szakasz, általános rendelkezések.


(a) E rendelet egyetlen rendelkezése sem értelmezhető úgy, hogy csorbítaná vagy más módon befolyásolná:


(i) a végrehajtó minisztérium vagy ügynökség, illetve azok vezetőjének törvény által biztosított hatáskörét; vagy (ii) a Vezetési és Költségvetési Hivatal igazgatójának költségvetési, igazgatási vagy jogalkotási javaslatokkal kapcsolatos feladatait.


(b) Ezt a rendeletet a vonatkozó jogszabályokkal összhangban és az előirányzatok rendelkezésre állásától függően kell végrehajtani.


(c) E rendelet nem célozza, és nem is hoz létre semmilyen olyan anyagi vagy eljárási jogot vagy előnyt, amely bármely fél által az Egyesült Államokkal, annak minisztériumaival, ügynökségeivel vagy szerveivel, tisztviselőivel, alkalmazottaival vagy ügynökeivel, vagy bármely más személlyel szemben törvényesen vagy méltányossági úton érvényesíthető lenne.


A FEHÉRHÁZ, 2025. február 13.



Hozzászólások


legte Tanka.jpg

VARGA DOMOKOS GYÖRGY művei itt és a wikin

dombi 2023.jpg
vukics boritora.jpg
acta 202305.png
gyimothy.png
dio.jpg
KIEMELT CIKKEK
MOGY2023.jpg
bottom of page