top of page

Civilek az 5G-mentes Magyarországért (+ film)

Tájékoztató

a hazai települések 5G elektromágneses sugárzástól EMFR) mentes státusának feltételeiről

A Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) szerint „…az 5G-vel kapcsolatos félelemkeltésneksemmilyen tudományosan bizonyított alapja nincsen, semmilyen veszélyt nem jelent az emberre.” A közlemény az álláspontját részben a saját, részben a WHO kutatásaira alapozza és az elektromágneses terek sugárvédelmével foglalkozó nemzetközi testület (az ICNIRP: International Commission on Non – Ionizing Radiation Protection) ajánlásainak betartásával indokolja. (2020 V. 29., AZ ÖTÖDIK GENERÁCIÓS (5G) MOBILTELEFON RENDSZEREK EGÉSZSÉGÜGYI KÉRDÉSEI)

Az NNK közleménye nyilván nem azt kívánja a társadalom tudomására hozni, hogy az 5 G –t érintő félelemkeltés veszélytelen az emberre (amint ezt a pontatlan fogalmazás tartalmazza), hanem azt, hogy az 5G működtetésével járó elektromágneses mikrohullámú sugárzás (EMFR) semmilyen veszélyt nem jelent az emberre és az élővilágra..

***

Hogyan hozhatja létre az önkormányzat az egészséges és biztonságos, az 5 G elektromágneses mikrohullámú sugárzástól (EMFR) mentes települését?

Tudományos viták, hatalmi és érdekharc

A Kormány 5 G Stratégiája 2025 – ig az ország teljes területén ki akarja építeni a vezeték nélküli távközlés 5 G hálózatát. Mind a Digitális Jólét Program (DJP: 1456/2017. /VII. 19./ Korm. hat.), mind Magyarország Digitális Agrár Stratégiája (DAS: 1470/2019. /VIII. 1./ Korm. hat.) az 5 G EMFR sugárzás alkalmazására épül.

Az ország versenyképességi célja, hogy az 5 G fejlesztések egyik európai központja legyen – így a világon az elsők közt vezesse be a kereskedelmi 5 G szolgáltatásokat ‐, ezért az EU 5G „fejlesztési menetrendjét” minden egyes időszakban meg akarja előzni, elsősorban a hálózat gyors, országos kiépítésével. Ennek egyik eszköze a hálózatépítés és ‐ megosztás „jogi akadálymentesítése”,másik a „társadalmasítás”. Az előbbi célt a 4 és 5 G telepítésének nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházássá és ilyen közigazgatási hatósági üggyé nyilvánítása szolgálja. E szerint a 484/2017. (XII. 28.) Korm. rend. – a 27

pontban felsorolt jogszabályok alkalmazásának kiiktatásával – „zöld utat ad” a beruházó telepítési igényének, amit a hatóság 8 napon belül köteles elbírálni. A társadalmasítás – a stratégia szerint – az 5 G-vel szembeni bizalmatlanságot és ellenállást a lakosság megfelelő tájékoztatásával, az „edukálással” szereli le.

A 4 és 5 G sugárhatás káros élettani következményeit, a környezeti és súlyos egészségkárosító veszélyeit közel 20 éve kiterjedt nemzetközi szakirodalom kutatja.1 A kutatás folyamatos, annak eredményeiről világszerte tudományos közlemények, hírek terjednek. 2019 októberben – amikor a Vodafone Budapest belső kerületeiben és a Duna vonalán az 5G részére 33 bázisállomást telepített – Thuróczy György, a Nemzeti Népegészségügyi Központ osztályvezetője a sugárzásról a következőt nyilatkozta: „egyelőre nem lehet azt mondani, hogy az 5G‐hálózatok valódi egészségügyi kockázatot jelentenek az ember számára, de az ellenkezőjét sem lehet egyértelműen kijelenteni. Ehhez hosszabb időt felölelő vizsgálatok kellenének, ám ilyen hosszú kísérletekre a bevezetés küszöbén már egész biztosan nincs idő.” Ez az álláspont az aggályokat nem oszlatta el (...)

A teljes dokumentum itt olvasható

A "Civilek az 5G-mentes Magyarországért" tanulmánya az Önkormányzatok 5G-mentesítéséről (1. rész)

72 megtekintés
legte Tanka.jpg

VARGA DOMOKOS GYÖRGY művei itt és a wikin

dombi 2023.jpg
vukics boritora.jpg
acta 202305.png
gyimothy.png
dio.jpg
KIEMELT CIKKEK
MOGY2023.jpg
bottom of page