Darai Lajos: Naplóbölcsességeim – 964.
964.
Hogy milyen a Mindenség, egyre jobban tudjuk, vagy nem jobban, de tudunk
valamit róla, amit egésznek vélünk, ott megállapodtunk és azt
elterjesztettük nagy rendszerbe rakva, és mégha azóta sok minden
megváltozott is a részleteket tekintve, ragaszkodunk ahhoz az
akkorihoz, korábbihoz, de azt sem tudjuk pontosan, hogy mikori,
mert időtlen kinyilatkoztatásnak lett beállítva, akár többször
megvalósultnak, amikor az idők teljessége végül megszülte
nemcsak a Világ Eszét, de Megváltóját is a korábbi tévedés
bűnéből, mert maga a Jó Hírt Hozó lett áldozata újdonsága
szokatlanságának, mi pedig próbáljuk azóta is befogadni
az ő igazságát, több-kevesebb sikerrel, mert az szembe megy napi
és alantas érdekeinkkel, földhözragadtságunkkal, és olyan nagy
magasságokba emelné az emberiséget, ahol még sose járt,
és most is szédületes lenne számunkra, hogy egy irányba húzzunk, nem
különböztetjük meg magunkat nemre, rangra, származásra és vagyon
birtoklásra tekintve, s egyéb visszahúzó, széthúzást, alávetést,
megaláztatást okozó erők szerint, míg a másik oldal dőzsöl,
igaz, már jó nagy arányban, de látszatra igaztalanul, pedig nincs
eredmény befektetés nélkül, mert a felhalmozást együtt végezzük,
míg annak élvezete kevesek kiváltsága csupán, mégha az a
legmagasabb szintű kutató és irányító munkát jelenti is,
nem egyszerű vagyonfelélést, hiszen ennek az elvben szép és hasznos
hivatás-seregnek, amit a tudomány és csatolt alkalmazási
eredmények jelentenek, iránya nem a mindenki boldogítása,
hanem a kevesek hatalmának örökre szóló megerősítése.
Ebből az állapotunkból kell visszakövetkeztetni félrevivő
elvekre, elméletekre, elvont ismeretekre magunkról egyrészt,
másrészt a képességeink legfőbb fokra való kiterjesztésére,
ami a világ semmiből teremtett, később keletkezett mivoltát
állította tudásunk középpontjába, mert erről gondolkodva nem
elégedtünk meg a fokozatosan adódó szerény megismerés
lehetőségével, jelenségek, részletek birtokba vételével és
felhasználásával, új terület lépésenként meghódításával,
hanem ugrásszerű hódítókként, a teljesség ismeretét azzal
bizonyítva, hogy a létrehozóját megnevezve feltételeztük, hogy
egyből olyan lett, amilyen most, legvégül, és ez vonatkozik ránk is,
a világba helyezett emberre, egyből teljes észbeli, képesség-
beli fegyverzetével megjelenve, bár nem tökéletesen mégsem,
hiszen nehéz az élet, ezt a magunk bűnének állítottuk be, és
hogy bűnhődünk is érte, különösen egy idő óta, ámde itt nem
helyes a többes szám első személyt használni a leírásban, hanem
a többes szám harmadik és második személyű ragozást kell, és nem
is leírást, hanem szemrehányást tenni, kifejteni a tömeges
elnyomásba torkolló világ-berendezkedés meglétét, hogy tehát
az emberi terület szabályozása elfordult a természetes
állapot szervességétől, és a mesterségesség áldásai helyett
annak hátrányait mi szenvedjük el, miközben ők, azaz ti, cseppet
sem kedves uralkodóink, rejtetten ható eszméink, tagadjátok
a világ- és emberismeret régóta feltáruló tételét, hogy
minden egy, s különösen szellemileg vagyunk egységesen létezők.
Comments