VARGA DOMOKOS GYÖRGY művei itt és a wikin

A GYŰLÖLET MŰVÉSZETE (5.) A fenti szégyensort százig folytathatnám, de kik a célszemélyek...


A fenti szégyensort százig folytathatnám, de kik a célszemélyek, célcsoportok, célfogalmak, akiket szellemi bérgyilkosainknak a parancs szerint meg kell semmisíteni?

• A Nemzet. A nemzetállam a globalizáció világmérnökei szerint, idejétmúlt, elpusztítandó entitás, mely akadályozza az emberek, eszmék és tőke szabad áramlását. A pénzhatalmi világelit roppant vagyonát biztonságban érzi és közben a nemzeteket kiszolgáltatja az új népvándorlásnak, lerombolván évszázadok alatt megteremtődött biztonságos életvilágokat, a hazákat, a fészkeket.

• Isten, a Vallás, a Hit, az Egyházak. A hitetlen ember tétován toporog, belső konzisztencia nélkül sodródik divatáramlatokon, kiszolgáltatott mentálisan, tehát könnyen irányítható. A vallásos ember nem fél a haláltól, a buddhista újjászületik, a keresztény üdvözül, és, aki a haláltól nem fél, nem fél tulajdonképpen semmitől, mert legbelül szabad. A gyűlöletművészet botrányprovokációi, vallásellenessége pont e belső szabadságot rombolják.

• A Család. A klasszikus heteroszexuális, monogám házasságra épülő, régi családmodell, az organikus társadalom sejtje, mely --a frankfurti program szerint-- idejétmúlt, elpusztítandó, a fasizmus-őssejtje. A csonka családokban felnövő gyerekek egy életre sérültek, önbizonytalanok, befolyásolhatóak, de hát minek a gyerek, ez a karrierakadály? Minden vérszövetség "idola tribus" törzsi bálvány.

• Az „Egyszerű Ember”, vidéki paraszt, munkás, kispolgár, „kisember” aki nem „értelmiségi”, tehát el van maradva a korunktól, magyar nótát hallgat és pecázik, mit sem tud a trendekről, Krétakör Színházakról és Tereskovákról. Sajnos az „egyszerű ember” naiv realizmusát a Deep State ugyanúgy kiaknázza, mint a belvárosi romkocsmák sznobizmusát és igazodási kényszerét.

• A „Bonyolult Ember”, az előítéletes, összeesküvés-elméletes, aki azt hiszi, hogy átlát a szitán, de csak „rögeszméit” látja. Konzervatív, maradi, vallásos, jobb napokat látott, úri családból származó, Trianont sirató, történelmi kategóriákban gondolkodó. A "bonyolult ember" az "egyszerű emberrel" lényegében teljesen azonos , csak némi olvasottsággal bír. Mibennünk bonyolult emberekben és az egyszerű emberekben az a közös, hogy normálisak vagyunk, mert a valóságalapú társadalom az életigényünk.

• A Tekintély. A tisztelet helyett a pimaszság az érték. Gyűlöletszerzőink flegma-cinikus, Rolling Stones- arckifejezéssel néznek bölcsre, idősre, konzervatívra. Ez veszélyes, hiszen a természetes--nem megfélemlítéssel szerzett--tekintély nélkül a társadalom működésképtelenné válik. Életünket rábízzuk a pilótára, az orvosra; a természetes tekintély elemi életfeltétel.

• A Rend. A régi falu rendezett, hierarchikus életvilága, midőn még az embernek helye és dolga volt a világban. Midőn még az emelkedés föltétele alázat, engedelmesség, tisztelet volt. A klasszikus illemszabályok lerombolása egy káosztársadalom felé visz minket. A káosz idegesítően kellemetlen, de a sujkoló, ismételgető gyűlöletművészet egyre kitolja az ingerküszöböt, megszoktatja a megszokhatatlant. A punkzene, a grafiti, a fölösleges trágárság a "szépirodalomban", pornográfia ma már nem csak a filmben, de a színházi előadásokban is ...ezek mind a káoszvilág felé visznek.

• Az Erkölcs. A gyűlöletművészet a gátlástalanságot hirdeti. Freudra hivatkozván a "jó" a vitális ösztönök felszabadítását, a "rossz" a vitális ösztönök, a libidó elfojtását jelenti. Mind az öt világvallás ennek pont az ellenkezőjét tanítja: az ösztönvilág szigorú szabályozása egyéni és közösségi életérdek, az ember boldogságának kulcsa. A vallások, a freudizmussal ellentétben, azt tanítják, hogy a boldogság nem testi jóérzés, hanem lelki állapot.

• A Történelmi Tudat. Karl Popper "nyitott társadalom" elméletében a historicizmus bűn, törzsi tudat, törzsi vademberösztön.


(folytatjuk)


Korábbi részek: